|
کدخبر: 225155

اختصاصی گسترش نیوز از نشست انجمن قطعه سازان خودرو؛

یک اتفاق نگران کننده در صنعت قطعه سازی خودرو

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن قطعه سازان خودرو درباه آخرین وضعیت قطعه سازی کشور توضیحاتی داد.

خودرو یک اتفاق نگران کننده در صنعت قطعه سازی خودرو

علی نادری، رئیس کمیته ساخت داخل انجمن قطعه سازان اظهار کرد: تامین ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعات خودروهای پرتیراژ به عهده قطعه سازان داخلی است. اما در این میان بیشترین سرکوب برای قیمت قطعه سازان بوده است. 

وی ادامه داد: قیمت قطعه سازان با نرخ زمستان سال گذشته است‌. این باعث می‌شود که توان مالی، انگیزه و اعتماد خود را از دست بدهیم. در این میان جز دلالان از این وضعیت صنعت خودرو راضی نیست. 

نادری اظهار کرد: صنعت خودرو با ۶۰ صنعت دیگر ارتباط مستقیم دارد‌. بنابراین صنعت خودرو نیازمند استراتژی مناسب است. بخش قطعه سازی سهم ۱۱ درصدی از صنعت کل کشور دارد. اما سیاست ها در کشور به نوعی اتخاذ شده که بیشترین پتانسیل قطعه سازان برای تولید قطعات خودروهای داخلی باشد‌. البته ما در یک بازه زمانی توانستیم با رنو و پژو همکاری کنیم. 

قطعه-سازان

وی درباه مقایسه صنعت خودرو و قطعه ایران و ترکیه گفت: ترکیه راه متفاوت از ایران در خودرو را در پیش گرفت. صنعت قطعه سازی این کشور پیشرفت زیادی کرد به حدی که توانایی صادرات به کشورهای مختلف دارد. از هر سه خودرویی که در ترکیه تولید می‌شود یکی صادر خواهد شد‌. بنابراین زیرساخت قطعه سازی و خودروسازی در ترکیه کاملا متفاوت با ایران است. 

نادری ادامه داد: اکثر کارشناسان ما به دلیل مشکلات مختلف در حال مهاجرت به سایر کشورهای جهان هستند. یکی از مسائلی که در آینده چالش برانگیز خواهد شد بحث نیروی انسانی است.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها