|
کدخبر: 225115

اختصاصی گسترش نیوز از نشست خبری انجمن قطعه سازان خودرو:

ماجرای افزایش قیمت خودرو و ضرر قطعه سازان

امروز نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو برگزار شد.

خودرو ماجرای افزایش قیمت خودرو و ضرر قطعه سازان

گلوردی گلستانی رئیس انجمن قطعه سازان در نشست خبری امروز مطرح کرد: ما بخش خصوصی هستیم و بیشترین شغل را در صنف خودمان ایجاد کردیم. مشکل اساسی ما این است که بخش خصوصی هنوز از دیدگاه دولتمردان جدی گرفته نمی‌شود‌. 

وی ادامه داد: در پله اول یعنی تامین مواد اولیه اکثر شرکت ها دولتی هستند و سود هنگفتی به این شرکت ها می‌رسد. در مرحله دوم مواد اولیه توسط قطعه سازان تبدیل به قطعه می‌شود‌. در مراحل بعدی نیز خودروسازان و خدمات پس از فروش قرار دارد. 

گلستانی اظهار کرد: دخالت های دولت در قیمت گذاری باعث زیان سنگین خودروسازان و قطعه سازان شده است. دلالان نیز در این میان سود اساسی به دست می‌آورند. نرخ مواد اولیه نیز در این میان بالاتر از قیمت جهانی است که این مورد به شدت عجیب است و قطعه سازان نیز باید حتما نقد خرید انجام دهند. علت اصلی قیمت بالای خودرو به هزینه خرید مواد اولیه مربوط می‌شود‌. 

رئیس انجمن قطعه سازان درباره قیمت خودرو گفت: خودرو کمترین افزایش قیمت را داشته است. دولت در این میام بیشترین سود را می‌برد‌. تنها صنعتی که در کشور تا حدودی روی پا است همین خودروسازی و قطعه سازی است. 

وی افزود: تبلیغ های ناشیانه درباره کیفیت خودروهای ایرانی صورت می‌گیرد. پس چطور می‌شود پراید ۱۷۰ میلیونی خریدار دارد؟ دولت باید مدیریت اقتصادی را رها کند و مدیریت سیاسی داشته باشد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها