|
کدخبر: 216816

شاسی بلند بنز بعد از یک جراحی سنگین + تصاویر

مرسدس-مایباخ GLS ۶۰۰ ۴MATIC تعریف جدیدی از شاسی بلندهای لوکس بوده و به همین خاطر ارائه محصولی لوکس‌تر و اسپورت تر از ساخته جدید مرسدس یک چالش سنگین برای مهندسان، تکنسین‌ها و طراحان برابوس بوده است.

خودرو شاسی بلند بنز بعد از یک جراحی سنگین + تصاویر

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو به کیت PowerXtra B۴۰S-۸۰۰ برابوس مجهز شده و ماحصل آن قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری است که شاسی‌بلند لوکس مایباخ را در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و دست‌یابی به حداکثر سرعت محدود شده ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را میسر می‌سازد.

مایباخ۲

ظاهر برابوس ۸۰۰ درست به اندازه عملکرد آن مخوف است. رنگ خاکستری دارک شادو جایگزین کروم‌های درخشان مدل تولیدی شده و به این موارد باید رینگ‌های مونوبلاک M پلاتینیم ادیشن برابوس با ابعاد ۲۴ اینچی را نیز اضافه کرد.

طراحان این تیونر مشهور از قطعات فیبر کربنی با عملکرد آئرودینامیکی نیز استفاده کرده و علاوه بر بهبود راندمان آن بر طراحی نیز تأثیر مثبتی گذاشته‌اند.

برابوس از بهترین و مرغوب‌ترین نوع چرم برای کابین استفاده کرده است.

شایان ذکر است نسخه استاندارد GLS ۶۰۰ ۴MATIC قدرت ۵۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری دارد که بهبودهای برابوس منجر به افزایش ۲۴۳ اسبی قدرت و ۲۲۰ نیوتون متری گشتاور شده است. واضح است که برای این افزایش قدرت تغییرات متنوعی نیاز خواهد بود و به همین خاطر برابوس از توربوهایی با کمپرسور بزرگ‌تر استفاده کرده است. همچنین حداکثر فشار بوست به ۱.۶ بار رسیده است. تغییراتی نیز در واحد کنترل الکترونیک پیشرانه صورت گرفته است.

تمامی قطعات نصب شده روی این شاسی‌بلند تست‌های وسیعی را پشت سر گذاشته‌اند و برابوس نیز برای اطمینان خاطر خریداران گارانتی ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر را ارائه می‌کند.

سیستم اگزوز پرفورمنس و ضدزنگ برابوس با مدیریت صدای فعال و خروجی‌های مشکی مات در هر دو سمت خودرو نیز باعث ایجاد صدایی گیرا و پرطنین برای شاسی‌بلند مایباخ شده و بر جذابیت سواری آن می‌افزاید.

به منظور هماهنگی رنگ مشکی روی خودرو تمامی قطعات کروم نسخه استاندارد به رنگ خاکستری تیره درآمده‌اند. در بخش جلوی این خودرو اسپویلر و تریم کربنی ورودی‌های هوا دیده می‌شود. این قطعات باعث کاهش لیفت دماغه در سرعت‌های بالا خواهند شد.

مایباخ۳

همچنین در بخش عقب نیز سپر تغییراتی داشته و از دیفیوزر جدید استفاده شده است. رینگ‌های سطح بالای پلاتینیم ادیشن ۲۴ اینچی نیز هماهنگی بسیار خوبی با قوس چرخ ها دارند.

استفاده از ماژول کنترل سیستم تعلیق بادی ایرماتیک باعث شده ارتفاع این خودرو حدود ۲۵ میلی‌متر کاهش یابد.

برابوس همچنین آپشن های بسیار زیادی را برای شخصی‌سازی داخل کابین ارائه می‌کند که شامل چندین نوع چرم و تریم داخلی و رنگ‌آمیزی می‌باشد.

تمامی دکمه‌ها و تریم های داخلی نیز به منظور هماهنگی با بدنه به رنگ خاکستری درآمده‌اند و عناصر کربنی خاص برابوس نیز در پشت آمپرها و پانل درب‌ها مشهود است.

این خودرو بر پایه مرسدس-مایباخ GLS ۶۰۰ ۴MATIC بنا شده و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب برابر با ۱۶/۹.۷/۱۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر