|
کدخبر: 200025

صف طولانی برای خرید این خودرو / ۶ ماه صبر کنید!

هرچند پورشه تایکان یک خودروی الکتریکی لوکس و گران‌قیمت است که اکثر مردم توانایی خرید آن‌را ندارند اما تقاضا برای آن فراتر از انتظار بوده است.

خودرو صف طولانی برای خرید این خودرو / ۶ ماه صبر کنید!

مدیر اجرایی پورشه «الیور بلوم» در سخنرانی خود در نمایشگاه مونیخ گفته است که تقاضا برای تایکان همچنان بالا است به‌گونه‌ای که زمان انتظار برای تحویل آن هم‌اکنون به شش ماه رسیده است.

بلوم دراین‌باره به رویترز گفته است:

 امسال ظرفیت تولید اولیهٔ ما برای تایکان ۲۰ هزار دستگاه بود ولی ما در نیمهٔ اول سال این تعداد را فروخته‌ایم. سفارشات بسیار زیاد است و شرایط در چین هم خیلی خوب است.
 

پورشه -تایکان-۲


علاوه بر تایکان اما در آیندهٔ نزدیک، پورشه از ماکان تمام الکتریکی هم رونمایی خواهد کرد که هرچند در ابتدا در کنار مدل درون‌سوز کنونی به فروش می‌رسد اما درنهایت جایگزین ماکان کنونی خواهد شد و پتانسیل تبدیل شدن به پرفروش‌تر محصول پورشه را هم خواهد داشت.

علاوه بر این، گفته می‌شود که پورشه قصد ساخت یک سدان الکتریکی کوچک‌تر برای رقابت با ب‌ام‌و i4 و تسلا مدل ۳ را هم دارد. این مدل احتمالاً روی پلت‌فرم PPE مدل آیندهٔ آئودی A4 E-Tron ساخته می‌شود و می‌تواند در بسیار از قطعات مثل باطری و موتورها با ماکان الکتریکی اشتراک داشته باشد.

منبع: پدال

ارسال نظر