|
کدخبر: 198267

این شاسی بلند برقی شما را میخکوب می کند + تصاویر

خودروسازی آلمانی مرسدس بنز پس از معرفی لیموزین لوکس و تمام برقی EQS، اکنون طرح شاسی بلند همین مدل را بر روی خودروی مرسدس میباخ Maybach اجرا کرده است تا مدل مفهومی از یک شاسی بلند میباخ لوکس و تمام برقی را ارائه دهد.

خودرو این شاسی بلند برقی شما را میخکوب می کند + تصاویر

خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو ۲۰۲۱ مونیخ، کانسپت مرسدس مایباخ EQS را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رود تبدیل به پرچمدار نسخه شاسی بلند سری EQS آینده شود. مرسدس بنز پیش از این ما را با لیموزین تمام برقی جدید خود، EQS تحت تأثیر قرار داده بود و اکنون نیز قصد دارد تا این سری لوکس و تمام برقی را با یک مدل SUV EQS توسعه دهد.

شاسی-بلند-برقی-بنز-2

مدل مفهومی مرسدس مایباخ EQS قصد دارد طراحی SUV EQS را به همراه المان‌های فوق لوکس و پایدار که به طور معمول در سری مایباخ به کار می‌رود، به نمایش بگذارد. در نخستین نگاه، نمای بیرونی خودرو را مشاهده می‌کنیم که دارای جلوپنجره عظیم با جلوه‌ای باشکوه است، چراغ‌های جلویی بسیار باریک است و رنگ بندی خاص دو رنگ میباخ، با رنگ‌های مشکی و قرمز فلزی تزئین شده است.

شاسی-بلند-برقی-بنز-۳

از دیگر ویژگی‌های سفارشی این برند لوکس می‌توان به نوار کروم، رینگ‌های آلیاژی وسیع ۲۴ اینچی و جزئیات روی تخته‌های کناری در قسمت پایین لبه ها، به همراه سنسور‌هایی در درب راننده اشاره کرد که با نزدیک شدن راننده به طور خودکار آن را باز می‌کنند. البته باید توجه داشت که این امر مختص به در‌های جلو نیست و در‌های عقب نیز می‌توانند از راه دور باز شوند.

در داخل، این کانسپت همچنین دارای چندین ویژگی خاص است که از جدیدترین مدل‌های کلاس S وام گرفته؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به یک جفت صندلی لوکس کلاس S در عقب، به همراه یک سیستم سرگرمی ویژه این کلاس در قسمت مرکزی اشاره کرد. این طرح همچنین دارای یک قسمت ذخیره سازی است که می‌تواند میز‌های تاشو، یک جعبه لیوان نوشیدنی یا یک واحد تبرید را در خود جای دهد. مرسدس می‌گوید ارتفاع اضافی صندلی مجاز توسط بدنه SUV اجازه می‌دهد تا فضای بزرگتر روی صندلی‌ها نسبت به لیموزین معمولی ایجاد شود.

در جلو، یک ابر صفحه بزرگ MBUX، با گرافیک مخصوص مایباخ وجود دارد که تقریباً تمام عرض داشبورد را فرا گرفته است. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی OLED نیز برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده تا سیستم ناوبری و وضعیت خودرو را به طور دقیق کنترل کند. این سیستم از فناوری ردیابی چشم برای هشدار و پیروی از قوانین رانندگی استفاده می‌کند. نکته جالب توجه این است که این سیستم قابلیتی دارد که اگر تشخیص دهد که راننده به صفحه نمایش مسافر نگاه می‌کند، رخی از محتوا‌های شخصی را به طور کامل مات می‌کند.

مرسدس بنز فعلاً این خودرو را به عنوان یک کانسپت معرفی کرده است و به همین دلیل از نظر مشخصات فنی ما اطلاعات زیادی درباره آن در اختیار نداریم، اما این شرکت تأیید کرده است که قصد دارد برد WLTP این خودرو را در حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) قرار دهد. این تقریباً ۱۰۰ مایل کمتر از آنچه که مدل EQS اصلی می‌تواند به دست آورد، است، اما SUV جدید حداقل قابلیت شارژ سریع ۲۰۰ کیلووات مدل پایه را در اختیار خواهد داشت. روی هم رفته، اطلاعات موثق منتشر شده درباره ساشی بلند Mercedes-Maybach EQS فراتر از این نیست، اما به طور حتم در آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از این خودروی لوکس تمام برقی خواهیم بود.

شاسی-بلند-برقی-بنز-۴

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها