|
کدخبر: 195933

وقت خداحافظی با خودروی محبوب کیا رسید

هرچند فروش کیا ریو در آمریکا طی چند سال گذشته تقریباً ثابت مانده اما متوسط فروش سالانه این خودرو از سال ۲۰۱۸ حدود ۲۴ هزار دستگاه بوده که نسبت به فروش ۴۰,۷۴۲ دستگاهی سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری داشته است.

خودرو وقت خداحافظی با خودروی محبوب کیا رسید

حال با توجه به این اعداد، ممکن است ریو در حال سپری کردن ماه‌های پایانی حضور خود در بازار ایالات‌متحده باشد زیرا هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما به گفته اتو نیوز، این خودرو احتمالاً پس از مدل ۲۰۲۲ از بازار آمریکا حذف خواهد شد.

اگر این اتفاق رخ دهد، سدان کامپکت فورته در ارزان‌ترین محصول کیا در ایالات‌متحده تبدیل خواهد شد. قیمت این خودرو از ۱۷,۸۹۰ دلار آغاز می‌شود که تنها ۱,۸۴۰ دلار از ریو سدان بیشتر است؛ اما در حالی کیا قصد حذف ریو از بازار آمریکا را دارد که نسل کنونی این خودرو به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شده است. این خودرو با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر در آمریکا عرضه می‌شود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

هرچند تنها زمان نشان خواهد داد که آیا واقعاً ریو از بازار ایالات‌متحده خداحافظی خواهد کرد یا نه اما اگر این اتفاق رخ دهد چندان عجیب نخواهد بود زیرا بسیاری از خودروسازان در حال کاهش سدان‌ها و هاچ‌بک‌های خود هستند. به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز و فورد به عرضه تقریباً همه سدان‌ها و هاچ‌بک‌های خود در بازار آمریکا پایان داده‌اند، تویوتا قصد حذف سدان آوالون را دارد و فولکس‌واگن هم گلف معمولی را در بازار آمریکا کنار گذاشته و فقط نسخه‌های GTI و R را در این کشور عرضه می‌کند.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها