|
کدخبر: 187071

عجله کنید؛ تولید این خودروی جذاب به زودی متوقف می‌شود!

اگر به فکر خرید کیا استینگر هستید بهتر است کمی عجله کنید.

خودرو عجله کنید؛ تولید این خودروی جذاب به زودی متوقف می‌شود!

همه می‌دانند که فروش این سدان اسپورت در ماه‌های اخیر افت داشته و نسل بعدی آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شود نسل فعلی این خودرو پس از بهار سال ۲۰۲۲ دیگر تولید نخواهد شد.

ظاهراً کیا برنامه تولید خود برای کارخانه‌های موجود در کره جنوبی را منتشر کرده است. استینگر در کارخانه سوهاری در این کشور مونتاژ می‌شود اما برخی رسانه‌ها می‌گویند این کارخانه دوباره تجهیز شده تا برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی شده کیا در آینده آماده شود. یکی از این خودروها مینی ون جدید کارنیوال هیبرید خواهد بود. رسانه‌ها به نقل از منابع ناشناس گفته‌اند که این تغییرات در کارخانه یاد شده از اوایل سال آینده شروع شده و تولید استینگر نیز با آغاز سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد.

با توجه به این اخبار می‌توان گفت سدان اسپورت کیا آینده روشنی نخواهد داشت اما احتمال می‌رود چنین اخباری با اغراق زیادی منتشر شده باشند. استینگر به تازگی فیس لیفت شده و حذف کامل آن از بازار با توجه به سرمایه‌گذاری بالای انجام شده غیرمحتمل به نظر می‌رسد و کره جنوبی نیز تنها محل تولید این خودرو نیست. اگر چارچوب زمانی منتشر شده برای تجهیز دوباره کارخانه سوهاری درست باشد احتمال مونتاژ استینگر در سایر محل‌ها وجود دارد.

اما از یک‌چیز مطمئن هستیم و آن‌هم آمار فروش پایین استینگر است. این خودرو سال ۲۰۱۹ فروش ۱۳۸۶۱ دستگاهی در امریکا داشت و این میزان در سال پیش به ۱۲۵۵۶ دستگاه رسید. کمبود جهانی چیپ ها بازهم باعث بدتر شدن وضعیت شده و آمار فروش استینگر از آغاز سال تا ژوئن تنها ۱۴۷ دستگاه بوده است. استینگر بد فروش ترین خودروی کیا در آمریکا بوده و وضعیت آن در اروپا هم تعریفی ندارد. با توجه به آمار و ارقام می‌توان گفت کیا سال آینده این خودرو را بازنشسته خواهد کرد هرچند چیزی تائید نشده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها