|
کدخبر: 192565

با کیفیت ترین خودروهای سنگین ایران کدامند؟

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی خردادماه سال جاری نشان می‌دهد که همچنان خودروسازان داخلی خودروهای سنگین را با کیفیت‌تر از خودروهای سبک تولید می‌کنند و در ارتقا کیفی خودروهای سنگین بسیار عملکرد خوبی داشته‌اند؛ بطوریکه از ۱۰ مدل خودروی سنگین مورد بررسی، سه خودرو پنج ستاره کیفی را کسب کرده و چهار خودرو چهار ستاره دارند و خودرو با کیفیت کمتر از سه ستاره در گروه سنگین نداریم.

بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی خردادماه امسال، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس ایسوزو سحر و در گروه کامیونت‌ها، NPR۷۵K و NMR۸۵ که همگی تولیدی شرکت بهمن‌دیزل هستند، بالاترین سطح کیفیت را کسب کرده‌ و پنج ستاره‌ای شده‌اند.

همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل سه ستاره‌ کیفی به خود اختصاص داده است.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل همانطور که ذکر شد، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپادیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در دسته کشنده‌ها هم خودروی FAW J۶ سیباموتور و سیتراک C۷ شرکت پیلسان چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

کشنده سیتراک C۷ دوماهی است که ارتقا کیفیت داشته است و در حالی که تا پایان سال ۱۳۹۹ در رده خودروهای سه ستاره بوده و از ابتدای امسال در رده خودروهای چهارستاره کیفی تولید می‌شود.

در حالی که وانت‌ها در سطح پایینی از کیفیت تولید می‌شوند و در گروه خودروهای سواری هم تعداد پنج ستاره‌ها به یک مدل محدود شده و پنج خودرو چهار ستاره و اکثریت سه ستاره هستند.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    مبنای مقایسه چی بوده که اینها 5 ستاره شده اند؟

ارسال نظر