|
کدخبر: 191424

سورپرایز تویوتا برای مشتریانش

تویوتا به مناسبت هفتاد سالگی ساخت مدل لندکروزر، تعداد محدودی از سری ۷۰ این مدل را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

خودرو سورپرایز تویوتا برای مشتریانش

تویوتا به مناسبت هفتاد سالگی ساخت مدل لندکروزر، تعداد محدودی از سری ۷۰ این مدل را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. سری ۷۰ یکی از مشهورترین مدل‌های لندکروزر است که در دهه هشتاد میلادی به بازار عرضه شد.

مدل ویژه هفتاد سالگی سری ۷۰ از نظر ظاهری کمی تغییر کرده و اتاقش هم اندکی لوکس‌تر شده است. از نظر فنی این ماشین با مدلی که سی سال پیش ساخته می‌شد فرقی ندارد و به موتور هشت سیلندر ۲۰۲ اسب بخاری و دنده دستی پنج سرعته مجهز است.

تنها ۶۰۰ دستگاه از این ماشین ساخته می‌شود. مشتریان می‌توانند علاوه بر مدل چهار در، لندکروزر خود را در فرم وانت تک یا دو کابین هم سفارش دهند. تویوتا این مدل ویژه را تنها در بازار استرالیا عرضه می‌کند و قیمت پایه آن ۸۲ هزار دلار استرالیا (حدود ۶۱ هزار دلار آمریکا) است.

تویوتا اولین مدل شاسی‌بلند خود را با کپی از جیپ ارتش آمریکا ساخت. با استقبال از این ماشین در بازار ژاپن، تویوتا در سال ۱۹۵۴ نام لندکروزر را برای ماشین انتخاب کرد و آن را به بازار جهانی عرضه کرد.

در هفت دهه گذشته تویوتا بیش از ده میلیون دستگاه از این شاسی‌بلند فروخته است. نسل جدید لندکروزر که نامش سری ۳۰۰ است به تازگی معرفی شده و فروش آن به زودی آغاز خواهد شد.

تویوتا همچنین اعلام کرده که قصد دارد برخی قطعات مدل‌های قدیمی لندکروزر را دوباره تولید کند. سری ۴۰ لندکروزر که بین دهه شصت تا هشتاد میلادی تولید می‌شد،‌ اکنون طرفدار زیادی دارد و برخی قطعات اصلی آن نایاب و گران است. به همین دلیل تویوتا اعلام کرده که از سال آینده قطعه‌های اصلی این مدل را تولید خواهد کرد. انتخاب قطعه‌ها بر عهده مالکان ماشین گذاشته شده و قرار است تویوتا از آنها نظرسنجی کند.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها