|
کدخبر: 189729

تویوتا بی خیال این وانت نشد!

این اواخر اخبار زیادی از لندکروزر در رسانه‌ها منتشر شده که دلیل اصلی آن معرفی نسل جدید LC۳۰۰ در ماه‌های اخیر و همچنین بازنشسته شدن آن در بازار آمریکا است.

خودرو تویوتا بی خیال این وانت نشد!

شاید این خبر برای برخی افراد سورپرایز کننده باشد اما سری ۷۰ هنوز هم حضوری پرقدرت در بازار داشته و این در حالی است که خودروی یاد شده سال ۱۹۸۴ روانه بازار شده است. همچنین لندکروزر سری ۷۰ به تازگی ارتقا یافته، خودرویی که در استرالیا محبوبیت زیادی دارد.

لندکروزر سری ۷۰ یا همان LC۷۰ به‌صورت پیکاپ تک و دو کابین، استیشن ۵ درب و نظامی دو درب در دسترس بوده و طی یک سال آتی از نظر سخت‌افزاری به‌روز خواهد شد. مجله استرالیایی موتورینگ می‌گوید این آفرودر مشهور از نظر ایمنی و ظرفیت بار بهبود خواهد یافت.

لندکروزر سری ۷۰ در طول عمر ۳۷ ساله خود بارها و بارها بهبود یافته و جدیدترین تغییرات آن به سال پیش مربوط می‌شود. پارسال شاهد نصب نمایشگر ۶.۱ اینچی و دو درگاه USB در این خودرو بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۶ نیز یک پیشرانه دیزلی پاک‌تر روی سری ۷۰ نصب شد تا این خودرو هماهنگی بیشتری با قوانین آلایندگی داشته باشد. به لیست تغییرات این خودرو باید سیستم کنترل کشش، کیسه‌های هوای جانبی و سیستم‌های کمک‌راننده را اضافه کرد.

لندکروزر سری ۷۰ هم‌اکنون با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربودیزل که قدرت ۲۰۲ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. موتورینگ می‌گوید به‌روزرسانی‌های سال ۲۰۲۲ این خودرو احتمالاً شامل نصب پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو دیزل لندکروزر LC۳۰۰ جدید در سری ۷۰ نخواهد بود. این پیشرانه که با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند خروجی ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد.

سری ۷۰ علاوه بر استرالیا در خاورمیانه نیز محبوب بوده و تا چند سال آینده در بازار حضور خواهد داشت. تویوتا از سال ۲۰۱۳ تاکنون در فکر تولید جانشین مستقیم برای سری ۷۰ بوده اما به نظر می‌رسد به‌روزرسانی سری ۷۰ فعلی اولویت بالاتری دارد. همین موضوع درباره سری ۴۰ قبلی نیز صدق کرده، خودرویی که از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۱ عرضه شد.

هنوز مشخص نیست که سری ۷۰ به‌روز شده چه زمانی عرضه خواهد شد اما تویوتا گفته است:

 به عنوان بخشی از تعهد ما به توسعه ادامه‌دار، ما برنامه‌هایی برای ادامه به‌روزرسانی سری ۷۰ داریم.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها