|
کدخبر: 188217 شروین اشیدری

شاید باورتان نشود؛ این اعجوبه یک رنو ۵ است!

رنو ۵ یک هاچ بک خاطره انگیز برای تمام ایرانیان محسوب می‌شود اما خودرویی که قرار است درباره آن صحبت کنیم زمین تا آسمان با نسخه اولیه فرق دارد.

خودرو شاید باورتان نشود؛ این اعجوبه یک رنو ۵ است!

این روزها تب برقی سازی خودروها به شدت بالا گرفته است و خودروسازان در حال حرکت در این مسیر هستند. شاید این قضیه برای بسیاری از علاقه مندان خودرو خوشایند نباشد. در همین راستا شرکت های مختلف که روی تیونینگ خودرو کار می‌کنند به مرور وارد بازی می‌شوند. بدین صورت که آن ها خودروهای قدیمی یا حتی جدید بنزینی را به نحوی بازیابی می‌کنند که همه متعجب می‌شوند.

لجند اتوموبیلز نام شرکتی است که روی تیونینگ خودروها کار می‌کند و حال روی یک خودروی کلاسیک متعلق به دهه ۱۹۸۰ یعنی رنو ۵ توربو دست گذاشته است. آن ها با حفظ DNA خودرو سعی کرده‌اند در عین حال تغییراتی اساسی روی آن اعمال کنند. نام این خودروی خاص نیز توربو ۳ گذاشته شده که در حقیقت نسخه اصلی آن رنو ۵ سه درب است.

رنو۵-۲

بدنه این خودرو کاملا دست ساز و ساخته شده از فیبر کربن است تا وزن آن به حد کافی کاهش پیدا کند. البته بدنه آن نسبت به نسخه اصلی خودرو هم در جلو و هم عقب به ترتیب به اندازه ۱۶ و ۱۷ اینچ پهن تر شده است. چراغ های جلوی این خودرو با همان ظاهر قدیمی است با این تفاوت که در آن از ال ای دی استفاده شده است. در کنار گلگیر عقب خودرو نیز محلی برای خروج هوا در نظر گرفته شد که به جذابیت آن نیز می‌افزاید. ستون، آینه ها و بال عقب نیز به رنگ قرمز طراحی شده که نظر همه را به خود جلب می‌کند. در طراحی عقب، اگزوزهای مربعی شکل دوبل و دیفیوزر استفاده شده نیز به نوعی است که چهره خودرو را تهاجمی و اسپرت نشان می‌دهد.

رنو۵-۳

در داخل خودرو نیز طراحی قدیمی تقریبا حفظ شده با این تفاوت که صندلی ها حالت اسپرت دارد و پشت آمپر آنالوگ نیز جای خود را به نمونه دیجیتالی داده است. استفاده از رگه های قرمز داخل خودرو نیز همانند سقف آن باعث شده حس اسپرت بودن نیز بیشتر در کابین باشد. نکته جالب دیگر این است که سیستم تهویه این خودرو به نوع دوال تغییر یافته است.

رنو۵-۴

رنو۵-۶

اگر بخواهیم درباره پیشرانه این خودرو نیز صحبت کنیم نوع آن ۴ سیلندر توربو است که توان آن به حداکثر ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد. این در حالی است که نسخه استاندارد این خودرو حداکثر توان ۱۵۸ اسب بخار ارائه می‌داد.

ارسال نظر