|
کدخبر: 186889

هاچ بک جذاب ایتالیایی رسید / قیمت فقط ۷۰۰ میلیون

جدیدترین محصول ویژهٔ آبارث بر اساس فیات ۵۰۰، پیشرانهٔ مشترکی با یک خودروی مسابقه‌ای دارد. این ۵۰۰ داغ که F۵۹۵ نام گرفته، پیشرانهٔ خود را از خودروی مسابقه‌ای تک‌صندلی فرمول چهار Tatuus گرفته است.

 پیشرانهٔ این خودروی مسابقه‌ای خود نسخه‌ای دستکاری‌شده از پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ آبارث ۵۰۰ است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

خروجی این پیشرانه ۱.۴ لیتری در F۵۹۵ اما به ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور رسیده و با قوانین آلایندگی یورو ۶D هم مطابقت دارد. این موتور به یک سوپرشارژر گرت با ضریب تراکم ۹: ۱ مجهز شده که حداکثر گشتاور را از دور ۲.۲۵۰ rpm فراهم می‌کند. به لطف این پیشرانه، F۵۹۵ با گیربکس دستی ظرف ۷.۳ ثانیه و با گیربکس پنج سرعتهٔ سکوئنشال ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای اینکه F۵۹۵ صدای جذابی داشته باشد، آبارث آن‌را به سیستم اگزوز فعال مونزا مجهز کرده که چهار سر اگزوز دارد. با انتخاب حالت اسکورپیون، صدای این اگزوز بیشتر شده و همین‌طور پاسخ پدال گاز تهاجمی‌تر و فرمان سنگین‌تر می‌شود. در همین حال، این ۵۰۰ آتشین به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای ویژه با تکنولوژی انتخاب فرکانس مجهز شده و برای متوقف کردن آن‌هم دیسک‌های ترمز خنک شوندهٔ آبارث با اندازهٔ ۲۸۴ میلی‌متر در جلو و ۲۴۰ میلی‌متر در عقب در نظر گرفته شده است.

F۵۹۵ که در دو نسخهٔ هاچ‌بک و کانورتیبل ارائه می‌شود، از رینگ‌های ۱۷ اینچی فرمولا و نشان F۵۹۵ در عقب بهره می‌برد. این خودرو با رنگ‌های سفید، مشکی و سه نوع خاکستری قابل خریداری خواهد بود که همهٔ آن‌ها با تریم آبی رالی ارائه می‌شوند. آبارث که F۵۹۵ به مناسبت جشن پنجاه‌سالگی خودروی مسابقه‌ای فرمولا ایتالیا طراحی شده، هم‌اکنون در بریتانیا قابل خریداری بوده و قیمت آن از ۲۰.۳۰۵پوند(۷۰۰ میلیون) آغاز می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها