|
کدخبر: 186190

جلوگیری از سرقت خودرو با استفاده از ورق آلومینیوم

کلیدهای اتومبیل خود را در ورق آلومینیوم بپیچید و از سرقت ماشین خود جلوگیری کنید!

مطمئن هستیم که با فویل آلومینیوم آشنا هستید. بسیاری از افراد از آن در آشپزخانه استفاده می کنند ، اما بسیاری نیز فواید زیاد آن را نمیدانند. شاید به نظر ایده عجیبی برسد ، اما فویل آلومینیومی وسیله ای عالیست برای محافظت از وسایل شما.

سوئیچ ماشین

 

فواید

بسته بندی قطعات در فویل آلومینیوم می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.فویل آلومینیوم دارای کاربردهای شگفت انگیزی است که شما قبلاً فکرش را نمی کردید.به عنوان مثال:

ـ باعث تسکین مفاصلی که درد میکند میشود،درد ناشی از سوختگی را کاهش می دهد و حتی می تواند برای درمان سرماخوردگی استفاده شود.

ـ قیف احتیاج دارید اما در خانه ندارید؟ نگران نباشید؛ با تا کردن مقداری فویل آلومینیوم می توانید خیلی راحت، خودتان یک قیف بسازید.

ـ لازم است برخی از لباس ها را اتو کنید اما وقت کافی برای انجام آن ندارید؟ فویل آلومینیوم راه حل ایده آل است. یک لباس را دور یک تکه فویل تا کنید و سپس اتو کنید. به دلیل فویل ، لباس در هر دو طرف به طور همزمان اتو می شود و کار شما خیلی سریعتر انجام می شود!

ـ آیا در خانه خود WiFi ضعیفی دارید؟ یک صفحه از فویل آلومینیوم درست کنید و آن را در دیواره ای که می خواهید سیگنال افزایش یابد قرار دهید. سیگنال به سمت صفحه آلومینیم افزایش می یابد.

اما برگردیم به کاربرد آلومینیم برای سوئیچ ماشین

بسیاری از مدل های جدید اتومبیل از یک ویژگی جدید شگفت انگیز برخوردار هستند: سیستم استارت بدون کلید. با استفاده از این ویژگی می توانید ماشین خود را بدون وارد کردن کلید در قفل یا فشار دادن یک دکمه باز کنید. ماشین با استفاده از سنسورها به کلید ماشین متصل شده و درب را باز می کند. پس از نشستن ، می توانید با فشار دادن یک دکمه ماشین را روشن کنید و راه بیفتید. این اتفاقی ایده آل به نظر می رسد ، اما سارقان باهوش ماشین، راهی برای سوء استفاده از این ویژگی پیدا کرده اند.

سوئیچ ماشین

اتومبیل هایی که دارای سیستم استارت بدون کلید هستند از طریق اتصال بی سیم کار می کنند. این سیگنال فقط زمانی کار می کند که در فاصله حدود دو متری ماشین خود باشید. در غیر این صورت ، متصل نخواهد شد.اما متأسفانه ، سارقان باهوش راهی برای هک این سیگنال و افزایش آن پیدا کرده اند. آنها این روزها به هیچ فناوری پیچیده ای نیاز ندارند: دستگاههای مورد نیاز برای هک سیگنال را می توان به سادگی از فروشگاه خریداری کرد و گران هم نیستند.

تقویت کننده

سارقان برای تقویت ارتباط بین کلید شما و ماشین، از نوعی تقویت کننده یا توسعه دهنده سیگنال استفاده می کنند به حدی که بتوانند وقتی کلیدهای اتومبیل شما در مکانی در خانه شما قرار دارند در حالی که ماشین در بیرون پارک شده است ، یا اینکه شما در دفتر هستید و ماشین شما در پارکینگ است بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. سارقان برای تقویت سیگنال بین کلید شما و اتومبیل ، از توسعه دهنده سیگنال استفاده می کنند تا درها باز شوند حتی وقتیکه شما آن اطراف نیستند.

جلوگیری

برای جلوگیری از کار سارقان ، می توانید از چند ترفند مفید استفاده کنید. ارزان ترین و آسان ترین راه این است که کلیدهای اتومبیل خود را قبل از قرار دادن در کیف یا جیب خود در یک تکه فویل آلومینیوم قرار دهید. این کار سیگنال را مختل می کند. همچنین می توانید کیف پول فلزی مخصوصی خریداری کنید که سیگنال را مسدود کند. نکته دیگری که می توانید امتحان کنید قرار دادن کلیدهای خود در فریزر هنگام حضور در خانه است! فریزر نیز سیگنال را مسدود می کند. فقط باید به یاد داشته باشید که آنها را آنجا قرار داده اید !

اما هنوز هم در این راهکارها احساس راحتی نمی کنید؟پس می توانید از فروشنده خودرو بخواهید تا سیستم "استارت بدون کلید" را مسدود کند. به این ترتیب ، هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها