|
کدخبر: 185207

بهتر از این شاسی بلندها پیدا نمی کنید + تصاویر

این روزها شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUV بازار جهان را به تسلط خود درآورده‌اند، با این حال روز به روز تعداد شاسی‌بلندهای واقعی که توانایی آفرود داشته باشند کاهش می‌یابد.

خودرو بهتر از این شاسی بلندها پیدا نمی کنید + تصاویر

برای افرادی که علاقمند به ماجراجویی هستند یا دوست دارند با اتومبیل خود مسیرهای خارج جاده‌ای را طی کنند، توانایی خودرو در عبور از مسیرهای مختلف اهمیت بالایی دارد. در ادامه نگاهی به بهترین شاسی‌بلندهای چهارچرخ محرک جهان در سال ۲۰۲۱ خواهیم داشت، که توسط متخصصان بهبود داده شده‌اند تا قادر به عبور از هر مسیری باشند.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۱، شروع قیمت نسخه ۴WD از ۸۵۴۱۵ دلار

آخرین نسل از تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ در سال ۲۰۲۱ میلادی به تولید رسیدند تا پرونده این شاسی‌بلند قدیمی برای همیشه بسته شود. تویوتا لندکروزر سال‌ها است که به عنوان اسطوره آفرود در محافل خودرویی شناخته می‌شود و با تکیه بر ابعاد کاربردی و پیشرانه V۸ قدرتمند خود، مسیرهایی را می‌پیماید که دیگر رقبایش قادر به پیمایش آن‌ها نیستند.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۱ با وجود قدیمی‌ بودن ساختار، به فناوری‌های مختلفی مجهز شده است. برای مثال دیفرانسیل لغزش محدود با هدف بهینه سازی رانندگی، نحوه ارسال قدرت به هر چهارچرخ و دو دیفرانسیل خودرو را تحت کنترل دارند. سیستم Multi-Terrain Select به رانندگان امکان انتخاب از بین پنج حالت رانندگی مختلف را اعطا می‌کند تا همواره بهترین کشش و چسبندگی برای خودرو فراهم شود.

پیشرانه ۵.۷ لیتری لندکروزر ۳۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز این قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند. صندلی‌های تهویه شونده، سیستم تهویه چهارگانه، صفحه نمایش لمسی و سیستم صوتی JBL به همراه ۱۴ بلندگو از جمله تجهیزات تویوتا لندکروزر ۲۰۲۱ هستند.

جیپ گرند چروکی، آغاز قیمت نسخه ۴WD از ۳۶۲۰۰ دلار

جیپ گرند چروکی در مقایسه با دیگر خودروهای هم‌رده از محبوبیت کمتری بین مشتریان برخوردار است اما همچنان گزینه‌ای عالی برای آفرود محسوب می‌شود. جیپ گرند چروکی علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت آفرود قابل توجه، ترکیب مناسبی از پیشرانه‌ها را در اختیار مشتریان می‌گذارد و توانایی یدک‌کشی قابل قبولی دارد.

سیستم‌های چهارچرخ محرک متنوعی برای جیپ گرند چروکی در دسترس هستند تا حدی که خریدار در انتخاب بین آن‌ها دچار تردید خواهد شد. یکی از بهترین سیستم‌ها برای این خودرو، Quadra-Trac II است که انتقال قدرت دو حالته و چهار مد مختلف رانندگی را ارائه می‌دهد. پیشرانه‌های V۶ با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و V۸ با قدرت ۷۰۷ اسب بخار برای این خودرو دسترس هستند و در صورتی که نسخه Trailhawk را در اختیار بگیرید، آپشن‌هایی همچون سیستم تعلیق تایر و دیفرانسیل لغزش محدود نیز در اختیار شما خواهد بود. فارغ از اینکه کدام تیپ جیپ گرند چروکی را برای خرید انتخاب می‌کنید، این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای در آفرود خواهد داشت.

لندروور دیفندر ۲۰۲۱، شروع قیمت نسخه ۴WD از ۴۹۹۰۰ دلار

نسل جدید لندروور دیفندر در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد و اکنون مشتریان می‌توانند نسخه ۲۰۲۱ این خودرو را خریداری کنند. لندروور دیفندر نیز یکی از اساطیر آفرود محسوب می‌شود که نسل جدید آن به همراه جعبه دنده دو حالته، سیستم واکنش زمینی لندروور و کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی ارائه می‌شود.

در حال حاضر لندروور دیفندر با دو پیشرانه ارائه می‌شود، موتور پایه یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است که ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. دیگر پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو، موتور بنزینی سه لیتری شش سیلندر به همراه موتور برقی است که مجموها ۳۹۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. هر دو پیشرانه به همراه جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

مرسدس بنز G کلاس، شروع قیمت از ۱۳۰۹۰۰ دلار

مرسدس بنز G‌ کلاس چهاردهه پیش به عنوان یک خودرو نظامی معرفی شد و در طول ۴۰ سال گذشته، پیشرفت‌های بسیاری از نظر فناوری و تجهیزات تجربه کرده است. مرسدس کلاس G امروزه یک شاسی‌بلند لوکس است که توانایی قابل توجهی در عبور از زمین‌های ناهموار دارد.

G کلاس استاندارد با موتور ۴.۰ لیتری توئین توربو V۸ به قدرت ۴۱۶ اسب‌بخار ارائه می‌شود و افرادی که به دنبال قدرت بیشتری هستند، می‌توانند نسخه AMG G ۶۳ با قدرت ۵۷۷ اسب‌بخار را انتخاب کنند. این خودرو به همراه جعبه دنده نه سرعته با دو حالت انتقال قدرت و سیستم چهارچرخ متحرک مداوم ارائه می‌شود که توانایی عبور از هر زمینی را برای این خودرو فراهم می‌کند.

لندروور رنجروور ۲۰۲۱، شروع قیمت از ۹۰۹۰۰ دلار

لندروور رنجروور یکی دیگر از شاسی‌بلندهای بازار است که از گذشته‌های دور به عنوان نمادی از آفرود شناخته می‌شود. با خرید این خودرو فضای داخلی شیک و بزرگ، امکانات رفاهی لوکس و قابلیت آفرود فوق‌العاده‌ای را به دست خواهید آورد.

این خودرو با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی در دسترس است. ضعیف‌ترین پیشرانه رنجروور موتور سه لیتری توربودیزل با ۲۵۴ اسب‌بخار قدرت است و قوی‌ترین پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو نیز موتور V۸ سوپرشارژر است که ۵۵۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

مانند سایر خودروهای لندروور، رنجروور به سیستم Terrain Response مجهز است که تمامی سیستم‌های خودرو را تحت کنترل خود دارد. رانندگان می‌توانند حالات رانندگی مختلفی را انتخاب کنند و با توجه به نوع زمین، بهترین کشش و چسبندگی را دریافت کنند.

تویوتا فوررانر، شروع قیمت از ۳۸۲۱۵ دلار

تویوتا فوررانر به نوعی جیپ ژاپنی محسوب می‌شود که با تمرکز بر آفرود ساخته شده است. نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۰ در بازار حضور دارد و به مرور بر ویژگی‌های آن افزوده شده است. برای افرادی که علاقه به سیستم‌های چهارچرخ محرک پاره وقت دارند، تویوتا فوررانر بهترین گزینه موجود در بازار محسوب می‌شود.

تویوتا فوررانر به پیشرانه ۴.۰ لیتری V۶ مجهز است که ۲۷۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و برای انتقال آن نیز از گیربکس پنج سرعته اتوماتیک بهره گرفته شده است. این خودرو در تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود که هرکدام از آن‌ها به تجهیزات مختلفی مجهز هستند که بیشترین میزان امکانات را در تیپ TRD Pro دریافت خواهید کرد.

منبع: خودرو بانک
  • ناشناس ارسالی در

    خدا عذابشون را زیاد کنه اون هایی راکه قیمت خودرو را این قدر بالا بردن الهی خوشی دنیا را حس نکنید

ارسال نظر