|
کدخبر: 184564

شاسی بلندی که محو ابهت و جذابیت آن می‌شوید + تصاویر

آئودی RS Q۸ یکی از شاسی بلندهای پرقدرت و با ابهت در بازار است اما زمانی که فردی به دنبال قدرت بیشتر باشد چه کار باید کند؟ خب این فرد می‌تواند به یکی از مشهورترین تیونرهای بازار یعنی منهارت مراجعه کرده و پاسخ خوبی دریافت نماید. این شرکت اقدام به معرفی مدل تولید محدود RQ ۹۰۰ کرده که قدرتی در حد لامبورگینی اوروس داشته و از ظاهری استثنایی سود می‌برد.

خودرو شاسی بلندی که محو ابهت و جذابیت آن می‌شوید + تصاویر

منهارت RQ ۹۰۰ بیش از یک سال پیش در فاز توسعه قرار داشته و رندرهایی از آن منتشر شده بود. امروز منهارت اقدام به رونمایی کامل این خودرو کرده است.

RS Q۸ در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر سود می‌برد. منهارت قدرت این نیروگاه را به ۹۰۵ اسب بخار و گشتاور آن را به رقم فوق‌العاده‌ی ۱۱۸۰ نیوتون متر رسانده است. به این ترتیب محصول منهارت قوی‌تر از محصول رقبایی همچون منصوری، ABT و MTM می‌باشد. در واقع این دومین RS Q۸ تیون شده سریع در بازار پس از محصول ۹۹۶ اسب بخاری ویلز اند مور است.

آئودی-منهارت۲

به منظور دستیابی به چنین قدرتی منهارت اقدام به برنامه‌ریزی دوباره ECU و استفاده از ورودی کربنی، اینترکولر ویژه، کیت پرفورمنس توربو و خروجی‌های اسپورت با مبدل‌های کاتالیتیک کرده است. این شرکت همچنین گیربکس اتوماتیک شاسی‌بلند آئودی را برای هماهنگی با گشتاور عظیم پیشرانه ارتقا داده است. منهارت اشاره‌ای به پرفورمنس این خودرو نکرده اما انتظار می‌رود RQ ۹۰۰ به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه و سقف سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعتی نسخه استوک باشد.

از نظر بصری این خودرو گیراتر شده است. گرافیک طلایی در سراسر بدنه با رنگ مشکی تضاد زیبایی ایجاد کرده‌اند. از جمله قطعات جدید بدنه می‌توان به گلگیرهای پهن‌تر، اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب دوبل و دیفیوزری جدید اشاره کرد. سیستم اگزوز جدید این خودرو نیز دارای سوپاپ‌های فعال و چهار خروجی ۱۰۰ میلی‌متری با پوشش سرامیک یا کربن است.

رینگ‌های بزرگ کلاسیک لاین منهارت با ابعاد ۲۴ اینچی نیز به شدت جلوه می‌کنند. سیستم تعلیق استوک RS Q۸ نیز ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر پایین آورده شده و البته سیستم ترمز ارتقا یافته نیز در دسترس مشتریان می‌باشد.

در بخش داخلی عناصر طلایی‌رنگ روی داشبورد، کنسول مرکزی، درب‌ها و فرمان خودنمایی می‌کنند. منهارت کف‌پوش‌های خاص خود و پوشش چرم جدیدی را به همراه تریم های تزئینی به کابین اضافه کرده است.

آئودی-منهارت۳

اگر مالک RS Q۸ هستید و می‌خواهید خودروی خود را به منهارت RQ ۹۰۰ تبدیل کنید باید ۲۲۵۰۰ یوروی اضافی برای پرفورمنس، ۲۴۹۰۰ یورو برای کیت بدنه، ۸۳۹ یورو برای گرافیک بدنه، ۹۹۰۰ یورو برای رینگ‌ها، ۸۳۱ یورو برای کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، ۸۴۳۷ یورو برای سیستم اگزوز و ۲۹۹۰۰ یورو برای تغییرات کابین بپردازید؛ بنابراین در کل این تغییر وضعیت ۶۷۴۰۹ یورو هزینه در بر خواهد داشت.

منبع: پدال
  • مصطفی ارسالی در

    واقعا این ا او دی شاستی بلند خیلی خیلی ز شت میباشد من قبلا ا او دی های بسیار خوش گلی دیده بودم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها