|
کدخبر: 183298

مالکان این خودروها همیشه جریمه می شوند!

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می دهد مالکان برخی خودروها بیش تر از دیگر خودروها جریمه سرعت را دریافت می کنند. طبق این تحقیق نام آلفارومئو در صدر جدول جریمه دیده می شود.

خودرو مالکان این خودروها همیشه جریمه می شوند!

این تحقیق نتایج بررسی ۴ میلیون بیمه خودرو در آمریکا را نشان می دهد و به نوعی، می توان گفت بر این اساس به دلیل تعداد بالای مورد بررسی، تعمیم به کل جامعه میسر باشد. در تحقیقاتی که انجام شده متوسط ۱۰٫۵۳ درصد حداقل یک  جریمه سرعت  غیرمجاز را ثبت کرده اند. جالب است بدانید شخصیت و روحیه شما بسیار در انتخاب نوع خودرو و برند آن مؤثر است. از سوی دیگر، شخصیت شما در رانندگی شما هم مؤثر خواهد بود. برای مثال، افراد پرخاشگر معمولاً بی توجه به قوانین راهنمایی رانندگی بوده است و تخلفات بیش تری را انجام می دهند. وقتی نوع شخصیت در نوع رانندگی و انتخاب خودرو مؤثر باشد، پس تعجبی ندارد که مالکان برخی از خودروها نسبت به دیگر خودروها جریمه سرعت بیش تری را دریافت کنند.

آلفارومئو در صدر جدول جریمه سرعت

در بررسی انجام شده، نشان های آلفارومئو، سوبارو، فولکس واگن،  مازراتی  و  رم  در صدر جدول  جریمه سرعت  قرار گرفته اند. نتایج این مطالعه نشان می دهد ۱۴٫۹۱ درصد رانندگان آلفارومئو در آمریکا جریمه سرعت را برای خود ثبت کرده اند و این میزان ۴۱٫۴۵ درصد بیش تر از میزان متوسطی است که در بازار آمریکا دیده می شود. از میان مدل های آلفارومئو، مدل جولیا بیش ترین میزان تخلف را با ۱۶٫۳۵ درصد ثبت کرده است. برای مقایسه باید بدانید برای مدل  استلویو  جریمه سرعت ۱۲٫۰۸ درصدی ثبت شده است.

در جدول می بینیم که رانندگان سوبارو با ۱۲٫۴۱ درصد جریمه سرعت حدود ۲۰ درصد از متوسط بازار آمریکا بالاتر قرار می گیرند. جای تعجب نیست که از میان مدل های سوبارو این WRX است که بالاترین آمار را با ۲۰٫۰۳ درصد تخلف سرعت ثبت می کند و در مقایسه با این مدل برای سوبارو اکسنت تنها ۶٫۷۶ درصد از مالکان به دلیل سرعت بالا جریمه می شوند.

فولکس واگن، مازراتی و رم بالاتر از متوسط ملی آمریکا

در مورد خودروهای فولکس واگن می بینیم که ۱۵٫۸۸ درصد از مالکان گلف GTI  جریمه سرعت  دریافت کرده اند و در مقابل، مدل بیتل تنها ۹٫۱۲ درصد تخلف سرعت را در این آمار دارد. همین داستان را برای مازراتی هم داریم و مدل گرن توریزمو با درصد ۱۳٫۶۲ تخلف سرعت در صدر مدل های این نشان است و در مقابل، آمار کواتروپورته بسیار پایین تر و حدود ۹٫۹ درصد است. رم هم در مکان بعدی قرار می گیرد و در بین مدل های این نشان بالاترین جریمه سرعت برای رم ۱۵۰۰ ثبت شده است.

نکته جالب در مورد خودروهای ذکرشده آن است که هر نشان مدلی را دارد که بیش ترین تخلف برای آن ثبت می شود و این هم نشان دهنده تأثیر شخصیت افراد در نوع انتخاب و نوع رانندگی است. تحلیل رفتارهای رانندگی و نوع خودرو همیشه نشان داده که می توان بسیاری از نکات رفتاری را در مالکان خودرو حدس زد. این نکته زمانی جالب تر می شود که بدانید تحلیل این نوع رفتارها به کمک خودروسازان هم می آید، چراکه آن ها متوجه می شوند بازار هدف هر کدام از خودروهایشان چه شخصیت کلی‌ای دارند و بر این اساس، تغییرات را در خودروی خود لحاظ می کنند.

در بررسی انجام شده، نشان های آلفارومئو، سوبارو، فولکس واگن، مازراتی و رم در صدر جدول جریمه سرعت قرار گرفته اند.

از میان مدل های آلفارومئو، مدل جولیا بیش ترین میزان تخلف را با ۱۶٫۳۵ درصد ثبت کرده است. برای مقایسه باید بدانید برای مدل استلویو جریمه سرعت ۱۲٫۰۸ درصدی ثبت شده است.

تحلیل رفتارهای رانندگی و نوع خودرو همیشه نشان داده است که می توان بسیاری از نکات رفتاری را در مالکان خودرو حدس زد. این نکته زمانی جالب تر می شود که بدانید تحلیل این نوع رفتارهای به کمک خودروسازان هم می آید، چراکه آن ها متوجه می شوند بازار هدف هر کدام از خودروهایشان چه شخصیت کلی دارند و بر این اساس، تغییرات را در خودروی خود لحاظ می کنند.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر