|
کدخبر: 182698

با کیفیت ترین خودروی داخلی مشخص شد

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد.

خودرو با کیفیت ترین خودروی داخلی مشخص شد

مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها

در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

کیفیت+خودرو۱

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

طی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خودروهای ذیل تولید شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در هر بخش، تنها به ذکر نام باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروها و تعداد ستاره کیفی آن‌ها می‌پردازیم. اطلاعات تکمیلی و جزئیات را نیز در جداول موجود مرور می‌کنیم.

کیفیت خودروهای سبک:

۱. وانت‌ها

کیفیت+خودرو۲

باکیفیت‌ترین: —

بی‌کیفیت‌ترین: وانت نیسان زامیاد/ یک ستاره کیفی

۲. سواری

کیفیت+خودرو۳

باکیفیت‌ترین: دنا پلاس توربو اتوماتیک / پنج ستاره کیفی

بی‌کیفیت‌ترین: ام وی ام X۳۳S / دو ستاره کیفی

در جدول ذیل همچنین مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخلی بازار را مشاهده می‌نمایید.

کیفیت+خودرو۴

کیفیت خودروهای سنگین:

کیفیت+خودرو۵

مسافری

باکیفیت‌ترین: ایسوزو سحر / پنج ستاره کیفی.

کامیونت

باکیفیت‌ترین: ایسوزو / پنج ستاره کیفی

کامیون (باری-کمپرسی)

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR۷۵M / چهار ستاره کیفی

کشنده

کیفیت+خودرو۶

باکیفیت‌ترین: کشنده‌های نیو فوتون / فاو J۶ / سیتراک / چهار ستاره کیفی

 

منبع: پدال
  • تیمور ارسالی در

    خودتان میبرید ومیدوزید کدام کیفیت.من بیش ترماشین های ایرانی البته زمانیکه قدرت خر ید داشتیم داشتم همشان یکیند بدون کیفیت.ا لان هم به این قیمت ها فوق نجومی بی کیف یتی اضافه شده است.بیستر مردم توان خرید ن دارند حتی این خودروهای بیکیفیت.به نظر من ارزششان یک پنجم کیفیتشان است.

ارسال نظر