|
کدخبر: 154732

واکنش دو خودروسازی سودا و کارمانیا به حواشی اخیر

بیانیه مشترک شرکت های خودروسازی کارمانیا و سودا در ارتباط با حواشی پیرامون تست تصادف خودرو SA۰۱ در آلمان جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

خودرو واکنش دو خودروسازی سودا و کارمانیا به حواشی اخیر

انتشار ویدیو و گزارش تست تصادف سودا SA۰۱ ( کارمانیا eK۱ ) در فضای رسانه ای کشور حواشی زیادی را برای کارمانیا و کمپانی سودا به همراه داشت و بسیاری از کارشناسان و فعالان فضای مجازی خواستار این بودند که این شرکت ها توضیحی منطقی در مورد نتایج به دست آمده در تست تصادف ارائه بدهد. حال روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا متن زیر را با همکاری کمپانی سودا تهیه کرده و برای رسانه ها ارسال نموده تا شفاف سازی مورد نظر صورت پذیرد:

کارمانیا۱۲

در بدو امر، شرکت های خودروسازی سودا و کارمانیا (نماینده ی انحصاری سودا در ایران)، با اعتقاد راسخ به نقش سازنده‌ی انتقادات بر بهبود کیفیت محصولات مشترک تولیدی، مراتب خرسندی خود از نقدها و بررسی های صورت گرفته توسط علاقه مندان و دنبال کنندگان اخبار صنعت خودروسازی نسبت به محصول SA۰۱(ek۱) را اعلام می نمایند. بر این اساس مبتنی بر قاعده‌ی نقد منصفانه و دفاع عاقلانه، لازم است برخی موارد مطروحه و شائبه های شکل گرفته پیرامون تست تصادف ADAC که اخیراً در فضای اینترنت منتشر شده، شفاف سازی و بستر قضاوت صحیح برای همگان، فراهم شود. در این راستا، توجّه مشتریان گرانقدر و سایر علاقه مندان را به موارد ذیل، جلب می نماید:

شرکت سودا با برخورداری از مجوز رسمی فروش و تولید خودرو در کشور چین، تمامی استانداردهای لازم برای تولید محصولات خود را از مراجع ذی ربط، اخذ نموده است. بازاریابی نشان تجاری سودا به صورت پایاپای با نیاز مردم صورت گرفته و تولیدات موجود از حیث طبقه بندی محصول، در طبقه ی خودروهای اقتصادی قرار می گیرد. تاکنون، محصولات شرکت سودا تحت آزمایش های متنوع بسیاری از مراجع و سازمان های نظارتی چین قرار گرفته است. از جمله این آزمایش ها می توان به تست تصادف از جلو، برخورد از عقب، تصادف از کنار و حالت آفست اشاره نمود که نتایج حاصله در تمامی تست ها، قابل قبول و منجر به کسب صلاحیت لازم برای تولید، فروش و حضور در بازار داخلی چین و بازارهای بین المللی بوده است.

شاهد مثال آن که هم اکنون، هزاران دستگاه از خودروهای سودا در بازار چین وارد شده اند و مشغول به کار هستند. موارد استفاده از خودروهای سودا در کشور چین، شامل تاکسی ها، خودروی پلیس، خودروهای دولتی و قضایی و خودروهای شخصی می شود که همگی از ایمنی کامل برخوردار هستند. ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که شرکت سودا یک کمپانی دانش بنیان در حال رشد سریع بوده که در تولید برخی قطعات کلیدی و مهم مانند یونیت های باتری، موتور الکتریکی و کنترلرهای موتور الکتریکی، صاحب دانش و فناوری بومی خود بوده و دارای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسعه و بهبود کیفیت به منظور ورود به بازار جهانی است. بنابراین کیفیت محصولات و اعتبار برند برای شرکت سودا، اولویت اول مدیران و سهامداران است.

از آنجایی که سودا SA۰۱(ek۱) بر مبنای پلتفرم خودروی ژاپنی سوزوکی SX۴ طراحی و تولید شده، اظهارنظر منطقی راجع به نتایج تست های صورت گرفته، مستلزم توجه به نتایج تست خودروی سوزوکی است. خودروی SX۴ در تست تصادف IIHS آمریکا، موفق به اخذ ۴ ستاره از ۵ ستاره ایمنی شده و در مبحث ایمنی جانبی و قسمت جلو، نشان G (برترین نشان موجود این سازمان) را کسب کرده است. نباید از نظر دور داشت که شرکت ژاپنی سوزوکی، برندی شناخته شده و معتبر در سطح جهان است. بر این اساس با توجه به مشترک بودن بسیاری از قطعات بدنه سودا SA۰۱ با سوزوکی SX۴ ، می توان گفت به طور حتم، عملکرد ایمنی خودروی سودا SA۰۱ با وجود دو کیسه هوا، به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

کارمانیا۳۳

لازم به ذکر است، تفاوت اساسی محفظه‌ی موتور در خودروهای برقی با خودروهای احتراق داخلی، وجود فضای خالی بیشتر در محفظه موتور خودروهای برقی، به دلیل عدم وجود بسیاری از متعلقات خودروهای بنزینی مانند موتور حجیم احتراقی، گیربکس و متعلقات آن، منیفولد خروجی و … است. بر این اساس، نصب ایربگ به منظور جذب ضربه در کابین، نقش ویژه ای در افزایش ایمنی سرنشینان خواهد داشت.

مشخصات فنی اولین نمونه های عرضه شده از برند سودا در آلمان، توسط مراجع ذیربط تایید شده است. حذف ایربگ ها نیز به صورت موقت و با درخواست واردکنندگان جهت کاهش هزینه و رقابتی شدن قیمت محصول در بازار صورت پذیرفته است. این موضوع منطبق با قوانین کشور آلمان است. اروپا بازار بسیار بزرگی برای خودروهای الکتریکی به شمار می رود. از این رو، ورود نخستین محصول شرکت سودا با قیمتی رقابتی در سگمنت اقتصادی که تقریباً فاقد رقیب است، حساسیت ها پیرامون آن را افزایش داده است. بنابراین، شایسته است اظهارنظر نسبت به هر محصول، با توجه به سگمنت آن و مقایسه با محصولات هم رده صورت پذیرد.

شرکت خودروسازی کارمانیا (نماینده‌ی انحصاری شرکت سودا در ایران) نیز با احترام به حقوق مشتریان، این اطمینان را به مشتریان عزیز می دهد که خودروهای برند سودا در بازار ایران، همانند تمامی خودروهای تولیدی در کشور، منطبق با استانداردهای های ایمنی ملی، به ویژه برخورداری از دو ایربگ سرنشینان جلو، عرضه خواهد شد. قابل ذکر است که خودرو الکتریکی سودا SA۰۱(ek۱) علاوه بر حضور گسترده در بازار چین، مجوز لازم جهت تردد در کشورهای دیگر مانند آلمان، اوکراین، ازبکستان، ایران و اندونزی را نیز کسب کرده و در صدد است تا در آینده ای نزدیک، محصولات خود را از طریق کشور آلمان، به ایتالیا و نروژ نیز صادر نماید. شرکت کارمانیا به عنوان عرضه کننده اولین خودروی الکتریکی در بازار ایران، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین گران قدر را ارج نهاده و شرکت چینی سودا نیز در جهت ارائه برترین خدمات به مشتریان ایرانی، ارتقاء کیفیت و معرفی محصولات به روز منطبق با نیاز و رضایت مشتریان را، سرلوحه ی خود قرار داده است.

 

منبع: اسب بخار
  • رضا ارسالی در

    با حذف s6 از سبد محصولات و اضافه شدن ek1 , keyton بزرگترین توهین به شعور مشتریان ی که زمانی به کارمانیا و برند بی وای دی اعتماد و افتخار داشتند وارد شده است.!!!! !!! وجود هر برندی به جز بی وای دی در سبد محصولات کارمانیا حتی پورشه و بنز باع ث سلب اعتماد مشتریان از خدمات پس از فروش و آینده فعالیت کارمانیا و سقوط اعتبار گ ذشته کارمانیا در حوضه خودرو خواهد شد. مگر اینکه کارمانیا قصد پیچوندن تعهدات قد یمی و تغییر نوع فعالیت صنعتی به دیگر فعا لیت هابرای خود را داشته باشد.

ارسال نظر