|
کدخبر: 182500 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز در گفت و گو با رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ:

لنت ترمز مقوایی جان خبرنگاران را گرفت؟

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو نسبت به تهیه و توزیع کالاهای تقلبی اقدام می‌کنند. مصرف کنندگان باید نسبت به این موضوع هشیار باشند.

خودرو لنت ترمز مقوایی جان خبرنگاران را گرفت؟

حادثه ای که اخیرا برای اتوبوس خبرنگاران رخ داد با حواشی بسیار زیادی همراه شد و دل میلیون ها ایرانی به درد آمد. اما در این میان صحبتی از طرف غلامرضا خادمی‌زاده، رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر کشور مبنی بر استفاده از کارتن و مقوا در لنت ترمز مطرح شد که کاملا عجیب به نظر می‌رسد.

خادمی زاده اظهار کرده است: تولید کننده هیچ مسئولیتی در قبال گارانتی ندارند و لوازم بی‌کیفیتی مانند لنت ترمز در ایران بدون کیفیت و با مقوا و کارتن تولید می‌شود. مردم حق دارند اعتراض کنند و ما هم معترضیم، اما وقتی راننده اتوبوس و مالک آن هیچ اختیار و توانایی برای تهیه چیزی که می‌خواهد، ندارد مجبور است از اجناس بی کیفیت و یا با کیفیت پایین استفاده کند و نهایتا می‌بینیم همین اتوبوس‌های بی کیفیت و قطعات و لوازم بی کیفیت باعث بروز حوادثی مانند تصادفات و واژگونی‌های اخیر می‌شود. به عبارت دیگر وقتی لوازم یدکی در کشور بی کیفیت و تقلبی است رانندگان مجبورند که از همان‌ها خریداری کنند و با لوازم و قطعات فیک و تقلبی هم مسلما حادثه و سوانح جاده‌ای بیشتر خواهد شد.

برای بررسی بیشتر این صحبت ها گفت و گویی با سید حسین لاجوردی، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ انجام داده‌ایم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید:

لاجوردی

بررسی اصالت لنت های ترمز

لاجوردی ابتدا اظهار کرد: لنت ترمز یک کالای فوق ایمنی با استاندارد اجباری است. تولید کنندگان این قطعه تحت نظارت کامل سازمان استاندارد هستند و سازمان مربوطه مرتبا به کارخانه ها سرکشی کرده و ضمن بررسی شرایط کارخانه به برداشت نمونه وتست آن مبادرت می‌کند. ضمن این که محصولات تولیدی در بازار مصرف نیز طی طرح طه مرتبا بررسی و رصد می شوند تا کالایی با کیفیت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

وی به خبر استفاده از کارتن و مقوا برای تولید لنت ترمز چنین واکنش نشان داد و گفت: استفاده از مقوا و کارتن در تولید لنت ترمز کاملا کذب است و ما از خبرگزاری مربوطه خواسته ایم علاوه بر ارائه توضیحات نسبت به ارائه مدارک و مستندات این ادعا اقدام کند. این صحبت ها کاملا بی اساس و بدون منطق است و این نادرست است که تولیدکنندگان داخلی با این صحبت ها زیر سوال بروند. این کار کاملا غیرمنصفانه است و رسانه منتشرکننده خبر باید پاسخگو باشد.

توصیه ای به مردم

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ درباره نمونه های تقلبی اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو نسبت به تهیه و توزیع کالاهای تقلبی اقدام می‌کنند. مصرف کنندگان باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و قطعات مورد نیاز خود را از نمایندگی های معتبر تهیه کنند تا با استفاده از قطعات تقلبی و قاچاق دچار حادثه و خسارات غیر قابل جبران نشوند.

انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ کشور به منظور بررسی و کنترل بازار نسبت به انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان استاندارد اقدام نموده است که به واسطه آن نمایندگانی از سازمان استاندارد و این انجمن در بازار حاضر شده و نسبت به نمونه برداری و تست و بررسی آنها اقدام می نمایند. برخورد سازمان استاندارد با واحدهای متخلف در کنار طرح های کنترلی وزارت صمت برای شناسه دار کردن کالاها و دقت مصرف کنندگان در استفاده از کالاهای اصلی موجب خواهد شد استفاده از کالاهای تقلبی و قاچاق تدریجا کاهش یافته و شاهد افزایش ایمنی جاده ها و مسافران باشیم.

قیمت ها چقدر بالا رفت؟

لاجوردی در پایان در خصوص وضعیت قیمت لنت اظهار کرد: قیمت ها امسال بین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است. شرکتها به تناسب استفاده از مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین نیازشان به کارکرد ارزی قیمتهای خود را در این محدوده تغییر داده اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها