|
کدخبر: 178932

این وانت آمریکایی ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

هنگامی‌که فورد اوایل امسال نسل جدید F150 رپتور را معرفی کرد، اعلام کرد که این خودرو به نسخه بروز شده همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی قبلی مجهز شده است که از پیشرفته‌ترین توربوشارژرها، ضریب تراکم ۱۰.۵:۱ و فن‌های قدرتمند جدید در سیستم خنک‌کننده بهره می‌برد.

خودرو این وانت آمریکایی ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد + تصاویر

 فورد در آن زمان خروجی این موتور را اعلام نکرد و اعتقاد بر این بود که احتمالاً قدرت و گشتاور آن کمی نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است اما حالا مشخص شده که این‌طور نیست زیرا طبق اعلام رسمی فورد، این موتور مثل قبل همچنان ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

رپتور۲

شاید این اعداد ناامیدکننده به نظر برساند زیرا فاصله زیادی با ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رم TRX دارند که توسط موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت تولید می‌شوند اما فورد وعده ارائه نسخه قوی‌تر رپتور R را هم داده است که به پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ شلبی GT500 مجهز خواهد بود. این موتور هم‌اکنون در موستانگ ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین رپتور R را به رقیبی واقعی برای رم TRX تبدیل خواهد کرد. درهرحال، فورد علاوه بر انتشار مشخصات فنی رپتور جدید، قیمت رسمی آن که از ۶۵,۸۴۰ دلار (حدود ۱.۵ میلیارد تومان) آغاز می‌شود را هم اعلام کرده است.

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها