|
کدخبر: 167894

شاید باورتان نشود اما این یک وانت است!

گروه استلانتیس به تازگی نسخه فیس لیفت شده از پیکاپ کوچک فیات تورو تولید برزیل را معرفی کرده است.

خودرو شاید باورتان نشود اما این یک وانت است!

این پیکاپ یونی بادی از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار آمریکای لاتین عرضه شده و احتمالاً می‌دانید که این خودرو به عنوان رم ۱۰۰۰ نیز تولید می‌شود. با طول و پهنای ۴۹۱۵ و ۱۸۴۴ میلی‌متری، فیات تورو اندکی کوتاه‌تر و کم‌عرض تر از هیوندای سانتاکروز جدید می‌باشد.

البته این دو خودرو رقیب هم نیستند زیرا فیات تورو با نشان رم در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. برخی بهبودهای این خودرو برای سال ۲۰۲۲ شامل چراغ‌های جلوی جدا است که در آن بخش بالایی دارای تنظیمات تمام LED برای چراغ‌های راهنما و دیلایت ها می‌باشد. مه شکن‌ها نیز بهبود یافته‌اند و چراغ‌های اصلی نازک‌تر از قبل بوده و در تریم های فول تر از نوع LED هستند.

فیات-تورو۲

تغییر واضح‌تر تورو فیس لیفت به جلوپنجره آن مربوط می‌شود که هم‌اکنون دارای لوگوی فیات با نوشته‌های بزرگ می‌باشد. این امر به منظور هماهنگی با دیگر محصولات اخیر فیات شامل پیکاپ کوچک‌تر استرادا انجام شده است. رینگ‌های جدید با ابعاد ۱۶ تا ۱۸ اینچی نیز جزو دیگر بهبودهای این پیکاپ محسوب می‌شوند.

اگرچه تغییرات رخ داده در بدنه خیلی چشمگیر نیستند اما کابین داستان دیگری دارد. تغییر اصلی این بخش به نمایشگر عمودی ۱۰.۱ اینچی مربوط می‌شود که مشابه نمونه‌های بکار رفته در پیکاپ های رم می‌باشد. البته این نمایشگر در تریم های فول تر وجود داشته و نسخه‌های ساده‌تر از نمایشگرهای ۷ یا ۸.۴ اینچی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است حتی نسخه پایه تورو ۲۰۲۲ نیز به پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی مجهز شده است.

فیات همچنین تغییرات فنی قابل‌ملاحظه‌ای را اعمال کرده و یک پیشرانه جدید ۱.۳ لیتری توربو با سوخت بنزین و اتانول را در نظر گرفته است. این پیشرانه قدرت ۱۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

فیات-تورو۳

تورو ۲۰۲۲ به‌صورت تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. قوی‌ترین نسخه این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل با خروجی ۱۷۰ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری مجهز بوده و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستد.

فیات تورو فیس لیفت هم‌اکنون با تریم های اندورانس، فریدام، ولکانو، رنچ و اولترا در بازار برزیل عرضه شده است. قیمت این خودرو از ۲۱ هزار دلار شروع شده و به ۳۴۴۰۰ دلار هم می‌رسد.

 

منبع: پدال

ارسال نظر