|
کدخبر: 177399

تارا ستاره جدید صنعت خودرو ایران

تارا ستاره جدید صنعت خودرو ایران است که در تمامی بخش ها یک قدم جلو تر از خودرو های تولید شده درکشور به حساب می آید.

خودرو تارا ستاره جدید صنعت خودرو ایران

سدان جدید ایران خودرو از نسل جدید پیشرانه ، نسل جدید تکنولوژی های ایمنی و نسل جدید ورق های بدنه بهره می برد.

تارا بی شک یکی از منحصر به‌فردترین محصولات شرکت ایران خودرو است که به دلیل برخورداری از قابلیت‌های ویژه و قیمت غیر قابل رقابت با دیگر رقبای داخلی و خارجی، می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید یک خودروی با کیفیت و ایمن ‌باشد.

خودروی تارا، پنجمین برند ملی ایران خودرو، نشان دهنده دانش، توانایی، خودباوری و تجربه گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید خودرویی ایمن برای سفر و خانواده می‌باشد. این خودرو، علاوه بر زیبایی از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و با بهره‌گیری از طراحی به روز و زیبا ، جلوه‌ای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان این شرکت را متبلور نموده است.

خودروی تارا در بخش ایمنی دارای تجهیزات و استانداردهای مهم و بی نظیری چون استاندارد حفاظت از عابر پیاده، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، EBD ، HSA، ESC ،TCS ،TPMS ، استفاده از ورق های دوفازی با استحکام بالا، سیستم قطع سوخت خودکار و برخورداری از سه کمربند سه نقطه‌ای برای ایمنی تمامی سرنشینان عقب خودرو، یکی دیگر از فواید و مزایای این خودرو بوده که این محصول را از دیگر رقبا متمایز می‌نماید و هریک از این تجهیزات می‌تواند در مواقع اضطراری مانع از بروز حوادث ناگوار شود.

استاندارد حفاظت از عابر پیاده

تارا تنها محصول تولید داخل بوده که برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده‌ای شده است، این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است. کسب این استاندارد، بیانگر سطح بالای ایمنی این محصول و اهتمام شرکت ایران خودرو به حفظ جان عابرین پیاده و مسئولیت پذیری در جامعه است.

کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل کشش (ESC،(TCS

سیستم کنترل کشش و سیستم پایداری الکترونیکی که با دریافت اطلاعات از سیستم ABS باعث فرمان پذیری راحت خودرو در سر پیچ‌ها شده و همچنین از هرزگردی چرخها در مسیرهای لغزنده(برفی و یخ زده) و بکسباد کردن چرخ‌ها جلوگیری می‌نماید.

سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)

سیستم HSA جهت حفظ پایداری خودرو در سربالایی استفاده می شود و به راننده کمک می کند تا هنگام شروع حرکت در سر بالایی‌ها بدون این که خودرو ذره‌ای عقب برود، کاملا به سمت جلو حرکت کند.

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی مکملی برای ترمزهای مجهز به سیستم ABS به شمار می‌رود و در هنگام ترمز با تقسیم نیروی وزن تعادل اتومبیل را حفظ کرده و جلوی انحراف اتومبیل را می‌گیرد. این سیستم موجب استفاده از تمام توان ترمزی محور عقب می شود.

دستیار ترمز اضطراری (EBA)

یکی از مهمترین سیستم‌های پیشرفته، سیستم دستیار ترمز اضطراری می‌باشد. دستیار ترمز یا کمک ترمز، یک ویژگی ایمنی به منظور کمک به رانندگان در هنگام توقف‌های ناگهانی می‌باشد. هنگامی که راننده در مواقع اضطراری نتواند حداکثر مقدار نیرو را روی پدال ترمز خود اعمال کند ، کمک ترمز شروع به کار می‌کند و نیروی بیشتری اعمال می‌کند. این امر باعث می‌شود وسیله نقلیه در مسافت کمتری متوقف شود که می‌تواند به طور موثری، مانع از برخورد و بروز حوادث ناگوار شود.

نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر (TPMS)

وظیفه این سیستم نشان دادن میزان باد لاستیکها به راننده می‌باشد. این سیستم می‌تواند نه تنها از بروز تصادف‌هایی که به این دلیل پیش می‌آید جلوگیری کند بلکه با تذکر به راننده در مورد کم بودن باد لاستیک‌ها، میزان مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

استفاده از ورق های دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا

فن‌آوری جوش لیزری قطعات بدنه که به استحکام بالاتر اتاقک سرنشینان منجر گردیده از دیگر نکات بارز ایمنی این محصول بشمار می‌رود که در تصادفات احتمالی باعث کمترین آسیب به راننده و دیگر سرنشیان می‌گردد.

تمامی این تجهیزات به همراه سایر امکانات رفاهی این خودرو یک رانندگی ایمن، ایده‌آل و لذتبخش را برای راننده و دیگر سرنشینان را فراهم می‌نماید.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر