|
کدخبر: 168181

بهترین باتری ماشین را از کجا بخریم؟

خرید باتری خوب برای ماشین بسیار اهمیت دارد؛ چرا که یکی از مهمترین قطعات خودرو محسوب می شود. بدون باتری، نیروی ابتدایی برای استارت ماشین فراهم نخواهد شد. باتری ماشین، قابل شارژ بوده و در صورت تخلیه شدن می توان آن را شارژ مجدد کرد. تخلیه باتری معمولا زمانی رخ می دهد که شما بعد از خاموش کردن ماشین و چراغ ها را روشن گذاشته باشید. اگر باتری تخلیه شود می توان آن را شارژ کرد اما اگر عمر باتری تمام شود، نیاز به خرید باتری نو خواهید داشت. قیمت باتری ماشین بر حسب کیفیت و برندشان می تواند متفاوت باشد. اگر نیاز به خرید آنلاین باتری دارید و یا با بهترین فروشندگان باتری آشنا نیستید، می توانید با سایت نیازیتو با بهترین ها آشنا شوید. در این مقاله شما می توانید با چگونگی خرید باتری و در پایان نیز با سایت نیازیتو آشنا شوید.

باتری-آگهی۱

تاریخچه استفاده از باتری در خودرو

سیستم برقی خودروهای اولیه به شکل امروزی نبود، آن ها برای استارت چیزی به نام سوییچ نداشته و با هندل موتور را روشن می کردند. برای روشنایی چراغ ها نیز از گاز استفاده می شد و چیزی به نام بوق ها نیز بادی یا زنگوله ای بودند. استفاده از باتری از سال 1920 میلادی آغاز شد. اولین شرکتی که از باتری برای خودرو استفاده کرد، شرکت هاردستون بود. البته این شرکت برای اولین بار در سال 1918 اقدام به استفاده از باتری کرد.

شرح عملکرد باتری در ماشین

یک باتری نو، جریانی به شدت 700 تا 500 آمپر را از تولید کرده و این نیرو با استارت به میل لنگ وارد شده در نتیجه موتور به سرعت فعال می شود. زمانی باتری کهنه می شود، دیگر قدرت کافی برای انتقال انرژی به میل لنگ را نداشته و فرایند روشن شدن ماشین به سرعت صورت نمی گیرد. عمر مفید بهترین باتری ها معمولا چیزی حدود 4 تا 5 سال است. باتری تنها وظیفه روشن کردن موتور را ندارد، بلکه تمامی تجهیزات برقی داخلی مانند سیستم صوتی، فندک، ساعت و تمامی سیستم هشدار دهنده و چراغ های نیز با باتری کار می کنند.

در هنگام خرید باتری به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید باتری برای ماشین را دارید، بهتر است قبل از خرید به نکات زیر توجه نمایید:

خشک یا تر بودن باتری

در هنگام خرید باتری ماشین، ابتدا باید به نوع آن توجه کنید. دو نوع باتری وجود دارد:

  • باتری خشک
  • باتری تر

خرید باتری خشک برای ماشین

باتری خشک، فاقد اسید است و نیازی به ریختن اسید باتری در آن نیست. از دیگر مزیت های این نوع باتری می توان به نوسانات ولتاژ کمتر و عمر طولانی تر اشاره کرد. قیمت باتری ماشین اگر خشک باشد بیشتر است و یادتان باشد که قیمت باتری ماشین در حالت کارکرده و کهنه نیز حدودا 25 تا 40 هزار تومان است. پس اگر قصد تعویض دارید، به این نکته نیز توجه کنید. قیمت باتری کره ای از ایرانی بیشتر است.

باتری-آگهی۲

تاریخ تولید باتری

در هنگام انتخاب باتری به تاریخ آن توجه نمایید. اگر باتری نو بخرید، بسیار بهتر از خرید باتری دست دوم برای ماشین است.

کشور سازنده

گفتیم که قیمت باتری های کره ای بیش از ایرانی است. در ایران شما می توانید باتری های ساخت کشورهای چین، ترکیه، ایران و کره جنوبی را خریداری نمایید. بهترین برندهای باتری های کره ای شارک، پوما، دوو، سین، تایگر، لکور و اوراستارت اند. اگر قصد خرید باتری ترکیه را دارید، باید بدانید که کیفیت باتری های ایرانی به مراتب بهتر از باتری های ترکیه است.

تفاوت باتری اسیدی با باتری خشک در چیست؟

باتری اسیدی دارای اسید سولفوریک و آب مقطر است. باتری های اسیدی بعد از مدتی باید مجددا پر شوند. استفاده از این نوع باتری خطرناک بوده و عمر کمتری نسبت به باتری های اتمی یا خشک دارند. تنها مزیت استفاده از باتری های اسیدی این است که ناگهان خراب نمی شوند. این نوع باتری با تدریج خراب شده و فاقد نشانگر رنگی اند. در حالی که باتری های اتمی دارای نشانگر هایی برای پی بردن به وضعیت باتری اند. باتری های اسیدی نیاز به مراقبت داشته و البته قیمت کمتری نیز دارند.

خرید باتری ماشین از فروشگاه های آنلاین

امروزه می توان همه چیز را به صورت آنلاین سفارش داده و در مکان مورد نظر تحویل گرفت. خرید باتری ماشین به صورت آنلاین نیز ممکن است و بسیاری از تعمیرگاه های به روز، با داشتن سایتی اختصاصی اقدام به فروش باتری و سایر قطعات مورد نیاز برای ماشین کرده اند. این اقدام آن ها موج شده است تا دیگر در مسافرت ها و وسط جاده با مشکل نبود تعمیرگاه مواجه نشوید.
باتری-آگهی۳

جمع بندی

خرید باتری ماشین نیاز به دانستن نکاتی دارد که آگاهی از این نکات، موجب خریدی بهتر می شود. قبل از خرید، خشک یا اسیدی بودن باتری را تعیین کرد و با توجه به مزیت های هر کدام اقدام به انتخاب کنید. قیمت باتری ماشین بستگی به همین موضوع و البته کشور سازنده دارد. باتری های اتمی و کره ای گران تر سایر باتری ها هستند. برای خرید باتری آنلاین و یا برای آشنایی با بهترین تعمیرکاران ماشین، پیشنهاد می کنیم سری به سایت نیازیتو بزنید. نیازیتو متفاوت ترین دایرکتوری کسب و کار ایران است که بهترین های هر صنف را به شما معرفی می کند. برای دیدن سایت های مربوط به بهترین تعمیرکاران ماشین به این آدرس niazito.com مراجعه نموده و اگر خودتان نیز جز بهترین های صنفتان هستید همین حالا برای خود جایی در نیازی تو فراهم کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر