|
کدخبر: 166319

باتری خودرو هم گران شد / قیمت های جدید در ۱۴۰۰

فراهانی، فعال بازار باتری خودرو با اشاره به افزایش قیمت باتری، گفت: از هفته گذشته به دلیل افزایش بهای محصول از سوی صباباتری، قیمت باتری‌ها در بازار به ازای هر آمپر هزارتومان گران شد.

خودرو باتری خودرو هم گران شد / قیمت های جدید در ۱۴۰۰

یک فعال بازار باتری خودرو با اشاره به افزایش قیمت باتری‌ها در هفته گذشته، گفت: قیمت باتری‌ خودروها در سال جدید به ازای هر آمپر، یک هزارتومان افزایش بها را تجربه کردند.

هادی فراهانی با اشاره به این موضوع که لیدر بازار باتری در کشور صبا باتری بوده، افزود: در صورت افزایش قیمت محصولات این شرکت، بها این قطعه در بازار از سوی سایر تولیدکنندگان افزایش و با کاهش از سوی لیدر بازار، قیمت‌ها روند نزولی در پیش خواهند گرفت. از هفته گذشته که صبا باتری قیمت محصولاتش را آمپری هزارتومان افزایش داد، تمام محصولات در بازار براساس این قیمت، افزایش را تجربه کردند.

این فعال بازار باتری با اشاره به کمبود سرب برای تولید، کاهش بهره‌وری و هزینه‌های سربار فراوان تولیدکنندگان، بیان کرد: در بازار کمبود نسبت به تقاضا وجود ندارد. لازم به ذکر است که حدود یک درصد باتری خارجی در بازار وجود داشته و تاریخ آن‌ها به روز نیست.

وی ضمن اشاره به افزایش دما و رشد ایرادات فنی باتری‌ در خودروها، گفت: عامل اصلی خرابی باتری، گرما است. اگر مالکان خودروها قصد دارند عمرمفید محصولشان افزایش یابد، باید آن را از منبع گرمایی یا همان موتور دور کنند. در بسیاری از خودروهای جدید وارداتی مشاهده می‌کنیم که باتری در صندوق عقب تعبیه شده است. گاف طراحی در خودروهای داخلی سبب کاهش طول عمر باتری شده، از همین جهت برخی از خودروهای پژو یا سمند که تاکسی هستند، باتری را در صندوق عقب نصب کرده تا طول عمرشان افزایش یابد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها