|
کدخبر: 167499 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

کیا سراتو ۲۰۲۲ چه مشخصاتی دارد؟ + قیمت

کیا اخیرا تصاویری از سراتو فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ منتشر کرد که البته قرار است با نام k3 در بازار کره و فورته ۵ در بازارهای جهانی عرضه شود.

خودرو کیا سراتو ۲۰۲۲ چه مشخصاتی دارد؟ + قیمت

سراتو را می‌توان یکی از معروف ترین محصولات کیا دانست که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. البته نسل اول این خودرو نتوانست نظر مردم ایران را به خود جلب کند و فروش موفقی نداشت. اما نسل دوم هم به صورت وارداتی به کشور راه یافت و هم نسخه مونتاژی آن توسط سایپا تولید شد. نسل سوم کیا سراتو نیز به صورت وارداتی به ایران آمد و آن هم با فروش خوبی مواجه شد.

حال کیا قصد دارد نسخه فیس لیفت سراتو را با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند. این در حالی است که امروزه بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور به شدت داغ شده است اما کیا همچنان می‌خواهد با عرضه سدان های مختلف بخش بیشتری از بازار را تصاحب کند.

طراحی خارجی خودرو

یکی از مهم ترین تغییرات این خودرو که با نگاه اول متوجه آن خواهید شد طراحی جدید چراغ های جلو همراه با جلوپنجره است. همچنین کیا در این خودرو از لوگوی جدید خود استفاده کرده است. همچنین بامپر جلوی خودرو به نوعی طراحی شده است که بتواند هوای بیشتری را به داخل کاپوت برای خنک سازی بهتر پیشرانه هدایت کند. علاوه بر این در دو طرف این بامپر نیز چراغ های ال ای دی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد وظیفه دی لایت را بر عهده دارند.

سراتو۲۰۲۲-۲

اگر بخواهیم به دیگر نکات این خودرو اشاره کنیم می‌توان رینگ های جدید را گفت که از طراحی خاصی بهره برده‌اند. اما در مقابل در بخش کناری طراحی درهای خودرو نسبت به قبل تغییر خاصی نداشته است. در بخش عقب نیز یک شکل چراغ به طور کلی عوض شده تا ظاهر جذاب تری به خودرو بدهد. وقتی به عقب این خودرو نگاه می‌کنید یک سری دریچه هم می‌بینید که به نظر می‌رسد برای خروج بهتر هوا باشد اما این دریچه ها واقعی نیست و فقط برای زیبایی گذاشته شده‌اند.

به طور کلی اگر بخواهیم طراحی خارجی این خودرو را بررسی کنیم باید گفت که تغییرات بسیار عظیمی صورت نگرفته چرا که با یک فیس لیفت مواجه هستیم. اما می‌توان گفت این تغییرات کاملا به اندازه و کافی است تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

حال به داخل خودرو می‌پردازیم جایی که یک صفحه نمایش بزرگ خودنمایی می‌کند. البته همچنان نمی‌توان شاهد تغییرات بزرگ در داخل خودرو بود اما از جمله مهم ترین نکات می‌توان به جاگیری نمایشگر بزرگ بالای داشبورد و همچنین تریم متفاوت اشاره کرد. غربیلک فرمان تغییر اساسی نسبت به نسخه قبلی نداشته و فقط از لوگوی جدید کیا در آن استفاده شده است.

سراتو۲۰۲۲-۳

نسخه جی تی هم از راه رسید

هنوز بیشتر از یک هفته از انتشار خبر معرفی کیا k3 نگذشته که این خودروساز کره ای اعلام کرده نسخه جی تی این خودرو را نیز به صورت هاچ بک عرضه خواهد کرد. ظاهر کلی این خودرو مشابه همان نسخه سدان است اما یک سری ریزه کاری ها در آن وجود دارد. به عنوان مثال در بخش پایینی سپر جلو از رنگ قرمز برای ایجاد حس اسپرت استفاده شده است.

سراتو۲۰۲۲-۴

اگر بخواهیم به سایر جزئیات این خودرو اشاره کنیم باید گفت که سیستم تعلیق این خودرو نسبت به نسخه معمولی متفاوت است. همچنین از لاستیک های میشلن و سیستم ترمز تقویت شده برای نسخه اسپرت k3 استفاده شده است. در طراحی داخلی نیز رگه های قرمز روی صندلی و بخش های مختلف وجود دارد تا حس اسپرت تری به راننده القا شود.

پر حصوص مشخصات فنی نیز این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو عرضه خواهد شد که توانایی تولید حداکثر توان ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین در زمینه گیربکس نیز از نسخه دوال کلاچ ۷ سرعت اتوماتیک برای این خودرو بهره گرفته شده است.

سراتو۲۰۲۲-۶

نسخه سدان و هاچ بک این خودرو به زودی در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. نسخه های قبلی قیمتی در حدود ۲۳ هزار دلار داشتند و این احتمال وجود دارد که قیمت این نسخه های فیس لیفت کمی بالاتر باشد اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که کیا چه قیمتی برای این محصولات در نظر می‌گیرد.

ارسال نظر