|
کدخبر: 164235

اختصاصی گسترش نیوز:

تنبل ترین ماشین تاریخ را بشناسید / خودروی بدون دنده عقب ۴۰۰ میلیون تومان!

شاید جالب باشد بدانید که کندترین خودروی جهان کدام است و چه مشخصات و قیمتی دارد.

خودرو تنبل ترین ماشین تاریخ را بشناسید / خودروی بدون دنده عقب ۴۰۰ میلیون تومان!

خودروی peel p50 کندترین خودروی جهان محسوب می‌شود. این خودرو آنقدر کند است که حالا یک بخشی از تاریخ می‌شود! البته باید بدانید که نام این خودرو به عنوان کوچکترین وسیله نقلیه نیز در گینس ثبت شده است. شما می توانید حدس بزنید حداکثر سرعت این خودرو چقدر است؟ این خودرو در بهترین حالت ممکن می‌تواند به سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

پیل پی ۵۰ در سال ۱۰۶۲ به بازار راه پیدا کرد. طول این خودرو ۱۱۴ سانتی متر است و سه چرخ دارد. همچنان نیز پی ۵۰ لقب کوچکترین خودروی جهان را به دوش می‌کشد. کمپانی سازنده این خودرو تولید آن را در سال ۱۹۶۹ متوقف کرد اما دوباره در سال ۲۰۱۰ تولید آن را از سر گرفت. این وسیله نقلیه کوچک هم در نسخه بنزینی و هم برقی به تولید رسید.

پیل۲

نسخه اصلی پی ۵۰ فقط داری یک در از سمت چپ است و یک برف پاک کن دارد. نکته جالب و عجیب درباره این خودرو نداشتن دنده عقب است. بنابراین شما مجبور هستید آن را هل دهید. این خودرو فقط ۵۸ کیلوگرم وزن دارد بنابراین تکان دادن آن کار سختی نیست.

اگر بخواهیم کمی به بحث پیشرانه این خودرو اشاره کنیم باید گفت که نسخه بنزینی از یک موتور ۴۹ سی سی بهره می‌برد که فقط ۴.۲ اسب بخار توان تولید می‌کند.  

حال شاید بخواهید بدانید که قیمت این خودرو چقدر است؟ باید گفت که این خودرو ۱۶ هزار دلار ارزش دارد. به نوعی اگر بخواهیم به پول ایران آن را حساب کنیم حدود ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد!

  • کتانه فرخ منش ارسالی در

    سال ۱۰۶۲ میلادی یا قمری یا شمسی؟!؟!:)))) )))

  • مهدی ارسالی در

    مالیات نگویید دزدی سرگردنه بااصلحه وقدرت دردست وزورمیگوییدچندبارمالیات میگیرید20 0درصدگمرک بس نیست کجای دنیااینجوره هم از پولداربرای قیمت بالاوهم ازضعیف حق فرسودگ ی دردیزی

ارسال نظر