|
کدخبر: 162748

اختصاصی گسترش نیوز:

دست رد ایرانی ها به خودروی معروف کیا!

طی سالیان اخیر خودروهای زیادی به بازار ایران راه پیدا کرد اما همگی با استقبال مواجه نشدند.

خودرو دست رد ایرانی ها به خودروی معروف کیا!

 

با وجود این که بازار خودروی ایران تنوع زیادی ندارد اما همچنان خودروهایی از برندهایی مطرح هستند که فروش موفقی در ایران نداشتند. البته ناگفته نماند که چند سالی است به دلیل ممنوعیت واردات خودرو بسیاری از مردم مجبور هستند اقدام به خرید خودروهای چینی کنند که حتی برخی از آن ها بی نام و نشان هستند.

در سال ۸۶ زمانی که واردات خودرو به ایران انجام می‌شد شرایط بازار و رقابت ها کمی متفاوت بود. در آن سال خودرویی پا به کشور گذاشت که به نظر می‌رسید با موفقیت خوبی در فروش مواجه شود اما دقیقا نقطه مقابل آن اتفاق افتاد. اکثر مردم سراتو را به عنوان یک خودروی معروف از کیا می‌شناسند که نسل های مختلف آن در ایران وجود دارد. از نسخه مونتاژ شده در سایپا بگیر تا نمونه کوپه و نسل های جدیدتر که به صورت وارداتی به کشور آمد.

اما اولین نسل کیا سراتو در سال ۸۶ توسط شرکت اطلس خودرو وارد ایران شد. این خودرو در بدو ورد ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. به دلیل همین قیمت گذاری این خودرو به صورت ناخواسته وارد یک رقابت سنگین با مزدا ۳ شد. قاعدتا اکثر مردم خودروهای ژاپنی را به دلیل دوام بیشتر به مدل های کره ای ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل شکست این خودرو در بازار ایران را نیز می‌توان همین مورد اعلام کرد.

مشخصات فنی و امکانات

سراتو در بخش فنی با پیشرانه ۲ لیتری و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک توسط اطلس خودرو به کشور وارد شد. این پیشرانه که برای سراتو حداکثر توان ۱۴۳ اسب بخار را ایجاد می‌کند می‌تواند سراتو را در مدت زمان ۱۰.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند و از این حیث می‌توانیم سراتو را خودرویی قدرتمند در زمان خود بدانیم.

در بخش ظاهری کیا، سراتو نسل اول را بسیار ساده طراحی کرد و چراغ‌های جلو و عقب تماما به صورت لامپی بود. در مقابل مزدا۳ به واسطه چهره‌ای خشن‌تر و به روز‌تر و با استفاده از چراغ‌های هالوژن در جلو و لامپ‌های ال‌ای دی در عقب توانست نظر افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. در کابین سراتو نیز همانند بخش ظاهری این خودرو بسیار ضعیف عمل کرده است و کیفیت مواد به کار رفته در سطح متوسط قرار دارد و طراحی داخلی خودرو چنگی به دل نمی‌زند.

سراتو-نسل۱-۲

اما طراحی زیبا و با کیفیت مزدا۳ حرفی برای گفتن نمی‌گذاشت همچنین در بخش تجهیزات رفاهی نیز سراتو از امکانات بسیار پایه‌ای بهره می‌برد و تنها می‌توانیم به دارا بودن سانروف اشاره کنیم. تمامی این موارد باعث شد تا کیا کره‌ای با وجود مشخصات فنی قابل قبول و کیفیت مناسب در برابر مزدا ژاپنی به زانو در بیاید و نتواند به فروش مناسبی دست یابد

 

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • صباه ارسالی در

    خوب

  • ناشناس ارسالی در

    سراتو خیلی خوب و کم مصرف و بادوامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها