|
کدخبر: 151423 شروین اشیدری

نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

باتری کهنه خودرو چقدر می‌ارزد؟

محمدرضا فلاح اظهار کرد: هنگام خرید باتری خودرو می‌توانید با تحویل باتری کهنه تا حدودی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

خودرو باتری کهنه خودرو چقدر می‌ارزد؟

خرید باتری خودرو موضوعی است که ممکن است تقریبا هر ۲ الی ۳ سال یک بار شما را درگیر کند. اما یکی از مواردی که بسیاری را سردرگم می کند بحث انتخاب بین مدل‌های خارجی و داخلی است. ضمن این که با توجه به قیمت‌های موجود، این قطعه را می‌توان تقریبا جزو اقلام گران قیمت دانست. اما راه‌حلی وجود دارد که می‌توان تا حدودی در خرید صرفه جویی کرد.

برای بررسی بیشتر این موارد گفت‌وگویی با محمدرضا فلاح، نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید. با گسترش نیوز همراه باشید.

فلاح در خصوص وضعیت تولید باتری خودرو در کشور اظهار کرد: امسال وضعیت تولید باتری بسیار خوب بود و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که حتی اضافه بر نیاز بازار تولید داشتیم. لازم به ذکر است با توجه به تولیدات اضافه بر نیاز، کمبودی نیز در بازار مشاهده نمی‌شود. اگر بخواهیم درباره قیمت‌ها نیز صحبت کنیم تقریبا همه اقلام گران شده اما در خصوص باتری افزایش نرخ نداشتیم و تقریبا نرخ‌ها مشابه سال قبل است.

ایرانی بخریم یا خارجی؟

وی در پاسخ به این سوال که مدل‌های داخلی بهتر است یا خارجی به گسترش نیوز گفت: تا چند سال قبل وضعیت ما از لحاظ فناوری باتری نسبت به کشورهای مطرح این حوزه متفاوت بود. اما الان کیفیت باتری‌های ایرانی در مقایسه با مدل‌های چینی، کره‌ای و ترکیه‌ای تقریبا یکسان است.

صرفه جویی در هزینه باتری خودرو

فلاح در رابطه با نکات مهم هنگام خرید باتری اظهار کرد: همیشه هنگام خرید باتری افراد می‌توانند باتری کهنه خود را تحویل دهند و مقداری در هزینه صرفه جویی می‌شود. با توجه به این که در باتری خودرو سرب وجود دارد از همان سرب مدل‌های کهنه استفاده می‌شود و آن را بازیافت می‌کنند. همان باتری‌های کهنه را کیلویی ۲۸ هزار تومان می‌خرند. مردم باید بدانند که باتری کهنه چه قیمتی دارد و از طریق تحویل آن می‌توانند تا ۳۰ الی ۴۰ درصد نرخ خرید خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: مردم موقعی که می‌خواهند باتری خودرو بخرند در خصوص انتخاب مدل‌های تولید داخل، برتری خاصی وجود ندارد. همه کارخانه‌های داخلی که استاندارد دارند تقریبا از لحاظ کیفی در یک سطح قرار دارند. همه برندها به طور کلی ۱۵ ماه ضمانت دارند.

لازم به ذکر است که طبق گفته تقی علی اکبری، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری، واردات دیگر به کشور انجام نمی‌شود. اگر هم مدل‌های خارجی به کشور وارد می‌شود به صورت قاچاق است و به نوعی تاریخ مصرف گذشته محسوب می‌شوند. باتری‌های خارجی ۶ ماه گارانتی دارند اما باتری‌های ایرانی از ۱۲ الی ۳۰ ماه گارانتی دارند.

  • ناشناس ارسالی در

    سیمان پاکتی ۴۰ هزارتومان میلگردبالای کیل ویی ۱۲ هزارتومان وقیمت آپارتمان وخودروسک ه وماحتاج زندگی.گوشت ومرغ وقندوشکروپوشاک وحبوبات وخشکباربااین قیمتهامربوط به گرا نی ارزاست یاتولیدداخلی.پس این آقای وزیرا سبق جایگاه ریال راکجامی بیند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها