|
کدخبر: 166050

شکست سنگین ساندرو در تست ایمنی!

یورو انکپ نتایج جدیدترین آزمون‌های خود را منتشر کرده که روی سه خودروی داچیا ساندرو، فولکس‌واگن ID.4 و اشکودا انیاک انجام گرفته است.

خودرو شکست سنگین ساندرو در تست ایمنی!

دراین‌بین، هاچ‌بک جدید رومانیایی عملکرد خوبی نداشته و تنها دو ستاره از یورو انکپ گرفته است. البته این خودرو در محافظت از بزرگ‌سالان با ۷۰ درصد و برای کودکان با ۷۲ درصد، موفق عمل کرده اما در محافظت از عابرین پیاده با ۴۱ درصد و سیستم‌های ایمنی کمک‌راننده با ۴۲ درصد، بیشترین امتیازات را از دست داده است. به همین دلیل، به گفتۀ یورو انکپ، اگر به ساندرو فقط بر اساس محافظت از سرنشینان امتیاز داده می‌شد، احتمالاً چهار ستاره کسب می‌کرد.

دبیر کل یورو انکپ دراین‌باره می‌گوید:

امروزه ایمنی حرکت مثبتی داشته و با استفاده از تکولوژی‌های پیشرفته برای جلوگیری از وقوع حوادث، بزرگ‌ترین پیشرفت را داشته است. واضح است که داچیا بازار خود را پیدا کرده اما امتیاز دو ستاره حتی برای یک محصول ارزان‌قیمت هم جالب نیست

اما درحالی‌که ساندرو و برادر سدان آن یعنی لوگان با کسب دو ستاره، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته‌اند، اشکودا انیاک و فولکس‌واگن ID.4 با کسب حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره، مورد تحسین قرار گرفته‌اند. یورو انکپ، ساختار مقاوم این خودروها که با بیش از ۹۰ درصد برای بزرگ‌سالان و ۸۹ درصد برای کودکان، به‌خوبی از سرنشینان محافظت می‌کند را تحسین کرده است.

سخنگوی این آژانس ایمنی افزوده است:

از سوی دیگر، اشکودا و فولکس‌واگن نشان می‌دهند که در زمینهٔ ایمنی چه چیزی می‌تواند حاصل شود و یورو انکپ به خاطر ارائهٔ بالاترین سطح ایمنی به خریداران، آن‌ها را تحسین می‌کند

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها