|
کدخبر: 155002

نسخه نهایی تارا آماده شد + عکس

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است که تا پایان سال ۱۳۹۹، تحویل تارا به مشتریان آغاز خواهد شد. در حال حاضر نسخه دنده ای این سدان ملی برای تولید انبوه آماده می شود و قرار است تا طی روزهای آتی، مونتاژ این خودرو با تیراژ بالا شروع گردد.

خودرو نسخه نهایی تارا آماده شد + عکس

بر اساس تصاویر ارسال شده از جانب مخاطبان این رسانه و از سویی اطلاعات منتشر شده از طرف ایران خودرو، می توان متوجه شد که نمونه نهایی تارا دنده ای آماده شده و از این پس تولید این سدان کلاس C با ویژگی های زیر صورت می پذیرد:

تارا۱

پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU۵ پلاس

۱۱۰ اسب بخار

۱۵۰ نیوتن متر

زمان بندی متغییر سوپاپ سوخت و هوا

پمپ روغن متغیر

استاندارد آلایندگی یورو ۵

فرمان کمکی برقی

جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE۴

ترمزهای جلو و عقب دیسکی

ترمز ABS، EBD و BA

دو کیسه هوا

سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

باک ۵۰ لیتری

صندوق عقب ۶۴۰ لیتری

جرم خالص ۱۱۵۰ کیلوگرم

مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۰۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شرایط استاندارد

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹٫۵ ثانیه ای در شرایط ایده آل

کروز کنترل

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

نمایشگر لمسی

تهویه الکتریکی دستی

قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو

کامپیوتر سفر

رینگ فولادی ۱۵ اینچی با طرح اسپرت و قالپاق

سامانه نمایش وضعیت جعبه دنده GSI

صندلی های عقب تاشو

صندلی های جلوی دستی

شیشه ها و آینه های برقی

تریم داخلی پارچه

سنسور باد تایر

کاور پلاستیکی موتور

چراغ روشنایی روز

استاندارد ایزوفیکس صندلی ها

سنسور پارک عقب

تارا۲

هنوز به صورت رسمی قیمت دقیق ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای و اتوماتیک اعلام نشده است. اما آنچه که در محافل خودرویی بیان می شود و منابع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفته اند، نشان می دهد که تارا دنده ای در جایگاه قیمتی بالاتری از دنا، دنا پلاس، شاهین و… قرار خواهد گرفت. برای همین برخی از کارشناسان صنعت خودرو به نبود برخی ویژگی ها در تارا دنده ای انتقاد دارند و می گویند که توقع می رود تا این سدان جدید حداقل امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی و سنسور نور را داشته باشد. البته برخی کارشناسان هم معتقد هستند که تارا دنده ای خودرویی بر اساس اصول مهندسی جدیدتری نسبت به دنا پلاس و… است و با توجه به ساختار پیشرانه و برخی ویژگی های پلتفرم، حتی با این سطح امکانات هم می تواند قیمتی فراتر از سایر محصولات ایران خودرو را داشته باشد.

تارا۴

در حالی که گروه صنعتی ایران خودرو وعده عرضه تارا را تا پایان سال می دهد و می خواهد تا نسخه دنده ای این سدان جدید را در هفته های آتی به دست مشتریان برساند، اما همچنان شاهد هستیم که وبسایت این خودروساز بزرگ هیچ تصویری از کابین و جزئیات تارا منتشر نمی کند. البته این نوع عملکرد ایران خودرو به هیچ وجه عجیب به نظر نمی رسد و صرفاً این گونه رفتارها در این شرکت دیده نمی شود. بلکه در شرایط برخی خودروسازان دیگر هم به خاطر میزان تقاضای بالا تمرکز خود را بر روی تولید و فروش بیشتر گذاشته اند و از سویی صف های چند صد هزار نفری برای خرید خودروهای جدید در زمان تحویل سبب می شود تا برخی از حواله داران نسبت به ویژگی های خودروی تحویلی انتقاد داشته باشند.

اما در نهایت باید منتظر باشیم که در روزهای آتی تولید انبوه ایران خودرو تارا با حضور مسئولان در کارخانه تهران این خودروساز افتتاح شود و تا پایان سال هم مجوزهای شماره گذاری این سدان کلاس C صادر گردد. بر اساس تصاویر ارسال شده از سوی مخاطبان اسب بخار، در ماه های گذشته اعزام چند دستگاه تارا به خارج از کشور برای انجام تست های فنی و ایمنی انجام شده است و به احتمال بسیار زیاد در هفته های پیش رو، نتایج این تست ها جهت اخذ مجوز پلاک و استاندارد در اختیار دستگاه های نظارتی قرار می گیرد.

ایران خودرو تارا اولین خودروی ملی به حساب می آید که به سامانه کنترل پایداری مجهز است و از سویی فرایند ساخت جدیدی را در خطوط بدنه خود تجربه می کند. تارا که پیش از این با نام پروژه K۱۳۲ در رسانه ها شناخته می شد، خودرویی سدان بر روی پلتفرم PF۱ گروه PSA است و ایران خودرو نیز با استفاده از قرارداد برجامی خود با پژو، توانسته تا امتیاز استفاده و توسعه محصولات جدیدش را بر روی این مگاپلتفرم به دست بیاورد.

 

منبع: اسب بخار
  • ناشناس ارسالی در

    احمقا مییاد درستش کنید میرینین توش

ارسال نظر