|
کدخبر: 151273

تحویل به موقع خودروها زیر سوال رفت

تولید شرکت‌های خودروساز طی دی‌ماه با کاهش روبه‌رو شد؛ به‌طوری‌که تولید انواع خودرو در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/ ۴ درصد افت داشت.

این موضوع تحویل به موقع خودرو به خریداران را با ابهام روبه‌رو کرده است.

خودروسازان طی دی امسال ۹۲هزار و ۸۶ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در مقایسه با دی ۹۸ با کاهش ۷/ ۴درصدی همراه بوده است. در این مدت ۸۳ هزار و ۹۲۳ دستگاه سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با دی سال گذشته ۳/ ۵ درصد افت داشته است. بررسی وضعیت تولید خودرو در ۱۰ماه امسال نیز نشان می‌دهد، در این مدت ۸۱۴هزار و ۳۲۳ دستگاه انواع خودرو به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۲۱درصد افزایش داشته است.

 در این مدت تولید سواری معادل ۷۳۹ هزار و ۹۷۰ دستگاه بوده که در مقایسه با ۱۰ ماه سال قبل ۴/ ۲۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس ایران‌خودرو در دی‌ماه امسال ۴۴هزار و ۳۳۱ دستگاه انواع خودرو تولید کرد که نسبت به دی ۹۸ کاهش ۷/ ۱۱درصدی را نشان می‌دهد. تولید سواری توسط این گروه خودروسازی در دی امسال ۴۳ هزار و ۸۶۵ دستگاه بوده که نسبت به دی ۹۸ با کاهش ۸/ ۹درصدی روبه‌رو شده است.

در عین حال باید به تولید ۴۱۸هزار و ۲۶۶ دستگاه انواع خودرو توسط ایران‌خودرو طی ۱۰ ماه امسال اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۴۲درصد افزایش داشته است. طی دی‌ماه امسال ۳۹هزار و ۲۶۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی سایپا تولید شد که در مقایسه با دی ۹۸ افت ۳/ ۷درصدی را داشته است. در این مدت تولید سواری توسط سایپا معادل ۳۳هزار و ۳۵۸ دستگاه بوده که نسبت به دی ۹۸ کاهش ۲/ ۱۰درصدی را تجربه کرده است. تولید انواع خودرو توسط گروه سایپا طی ۱۰ماه امسال ۳۴۴ هزار و ۱۱ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/ ۰ درصد رشد داشته است. در این مدت ۲۹۰هزار و ۶۲۴ دستگاه سواری توسط گروه سایپا تولید شده که نسبت به ۱۰ماه سال قبل ۴/ ۳درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس

ارسال نظر