|
کدخبر: 136055

چرا معامله خودروی خارجی متوقف شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از توقف خرید و فروش خودروهای خارجی خبر داد و گفت: روند خرید و فروش خودروهای خارجی قفل شده است و عملا نه خریداری در بازار وجود دارد و نه فروشنده‌ای.

خودرو چرا معامله خودروی خارجی متوقف شد؟

با تداوم کاهش نرخ دلار، روند خرید و فروش خودروهای خارجی عملا متوقف شده است. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، عملا نه خریداری در بازار وجود دارد و نه فروشنده‌ای.

مهدی دادفر درباره چرایی توقف خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار گفت: برخی نمایشگاه‌داران از دیگر همکاران خود خودروهای خارجی را بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان زیر نرخ می‌خرند اما این خودروها را به مردم نمی‌فروشند؛ چرا که فعالان بازار هم منتظر برخی تصمیمات سیاسی در عرصه بین‌الملل هستند.

منتظر نتایج نهایی انتخابات امریکا هستیم

پیش از برگزاری انتخابات امریکا هم خرید و فروش خودروی خارجی برای مدتی متوقف شد. فیروز نادری، فعال بازار خودرو درباره دلیل این مسئله گفته بود « تمام فعالان بازار خودرو دست بسته راه می‌روند و منتظر نتایج نهایی انتخابات امریکا هستند. همین موضوع باعث شده که خرید و فروش در بازار خودرو داخلی بسیار کم باشد. ممکن است در برخی از مدل‌های محبوب خودرو فروخته شود اما عملا در بازار خودروهای خارجی طی یک هفته گذشته خرید و فروشی رخ نداده است.»

اما حالا با مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی جو بایدن، مسئله جدیدی مطرح شده و آن هم احتمال مذاکره ایران و امریکا و بازگشت امریکا به برجام است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این مورد می‌گوید: «در بازار خودرو برخی شایعات مبنی بر مذاکره میان ایران و امریکا مطرح است؛ همین موضوع طرح آزادسازی واردات خودرو را در ذهن برخی از فعالان بازار تداعی کرده و باعث شده خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار به صفر برسد.»

بجث آزادسازی واردات خودروهای خارجی در حالی میان فعالان بازار خودرو پیچیده که عملا دولتمردان چراغ سبزی در این خصوص به فعالان این حوزه نشان نداده‌اند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها