|
کدخبر: 125779

وعده وزیر جدید درباره قیمت خودرو

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به نابسامانی بازارخودرو گفت: مردم در بازار خودرو گرفتار شده‌اند؛ در صنعت خودرو انحصار داریم و همین مسئله موجب بالا رفتن قیمت شده است.

خودرو وعده وزیر جدید درباره قیمت خودرو

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در جلسه رای اعتماد مجلس که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، در دفاع از برنامه پیشنهادی خود گفت: دو برنامه مبتنی بر برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند اجرایی تقدیم نمایندگان مجلس شد.

وی افزود: تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه بانک مرکزی، تنظیم بازار با مدیریت همراه با نظارت و مشارکت اصناف و اتحادیه‌ها، اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار از طریق توزیع شبکه‌ای کارآمد کالاها، حذف دلالان و واسطه‌ها، پرهیز از التهاب در بازار و استفاده از شناسه کالا برای کالاهای بادوام و نیمه‌دوام جهت جلوگیری از قاچاق از جمله برنامه‌های من در حوزه بازار است.

وی با اشاره به اولویت‌های بخش صنعت ادامه داد: استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل شده یا راکد در شهرک‌های صنعتی، تأمین به موقع مواد اولیه واحدهای صنعتی و پشتیبانی از شرکت‌های فناور دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های من در حوزه صنعت است. همچنین در بخش فولاد نیز در نظر داریم تا به تأمین زنجیره فولاد و توزیع عادلانه بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و تأمین دقیق سنگ آهن بپردازیم. در مورد گرانی فولاد نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که در صورت رأی نمایندگان به آنها جامه عمل خواهیم پوشاند.

عدم ساخت قطعه در داخل موجب گرانی خودرو شده است

رزم‌حسینی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: امروز مردم در حوزه خودرو گرفتار شده‌اند؛ ما در حوزه خودرو انحصار داریم که همین مسئله موجب بالا رفتن قیمت تمام شده و هزینه سربار شده است. همچنین عدم ساخت قطعات در داخل کشور یکی دیگر از عوامل گرانی خودرو است. اگر مجلس مصلحت دانست با همکاری کمیسیون صنایع، طرحی را برای ساماندهی بخش خودرو ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده تنها ۱۰ درصد اکتشاف معادن در کشور انجام شده است، اظهارکرد: توسعه اکتشاف و تکمیل مطالعات تفصیلی در حوزه معدن جزو برنامه‌های اصلی ما است. فعال کردن معادن راکد و غیرفعال و راهسازی معادن حبس شده نیز در دستور کار قرار دارد زیرا این معادن یکی از زمینه‌های رانت‌خواری را فراهم کرده است.

تقویت صادرات به کشورهای همسایه و تسهیل تجاری

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به بخش تجارت، گفت: روان‌سازی و حذف فرآیندهای مجوزها، بهبود وضعیت تهاتر کالا، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضرور، توسعه صادرات به کشورهای همسایه، برگزاری نمایشگاه در بازارهای منطقه‌ای توسط بخش خصوصی با حمایت وزارت صمت، امکان واردات موقت کالا در مناطق ویژه و صادرات مجدد و فعال‌سازی قراردادها همچون اوراسیا از برنامه‌های ما در حوزه تجارت است.

وی افزود: وزارت صمت یک وزارتخانه تخصصی است نه یک بنگاه سیاسی؛ ما اجازه نمی‌دهیم در این وزارتخانه بازی‌های سیاسی و جناحی شود بلکه تمرکز ما بر مدیریت جهادی است و ما با هر گونه مدیریت جناحی و باند بازی مقابله می‌کنیم.

مبارزه با امضاهای طلایی در اولویت وزارت صمت

رزم حسینی با بیان اینکه شکستن انحصار در تجارت، صنعت، واردات و حتی صادرات در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای حذف امضاهای طلایی جزو اولویت‌های من است اما همه می‌دانیم برای مبارزه با این امضاها، تخریب‌های زیادی صورت خواهد گرفت چرا که مبارزه با فساد هزینه دارد. اگر می‌خواهیم با رانت خواری و مفسدان مبارزه کنیم، نیاز به حمایت مجلس داریم.

وزیر پیشنهادی صمت افزود: همچنین برای انتصاب در وزارت صمت ما به دنبال مدیران کارآمد خواهیم بود. درحال‌حاضر مدیریت درستی نداریم و اگر لازم باشد تغییراتی ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر صمت باید با استان‌ها نیز هماهنگ باشد، ادامه داد: وزیر صمت باید کسی باشد که بتواند قدرت هماهنگی داشته باشد. ما باید با بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و استان‌ها هماهنگی داشته باشیم. همچنین نظام تصمیم گیری ما در تعامل با نمایندگان، کارشناسان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواهد بود. بنده با کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کارشناسان دولت و بخش خصوصی در اهداف و رویه‌ها وحدت خواهم داشت چرا که معتقدم با اختلاف نمی‌شود کار کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: تمرکز گرایی و تفویض اختیارات به استان‌ها حتماً انجام خواهد شد. بنده ۸ سال است که فریاد می‌زنم باید تمرکز زدایی کنیم و به استان‌ها جهت تصمیم گیری اختیار دهیم. می‌توان با استفاده از ظرفیت جوانان کارآمد و با تجربه در شبکه مدیریتی وزارت صمت اقدامات خوبی انجام داد.

وزیر پیشنهادی صمت به ضرورت تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: بنده معتقدم که مجلس در رأس امور است و نباید علیه نمایندگان جو‌سازی کرد. در این جنگ اقتصادی همه باید کمک کنند و بنده امیدوار به پشتیبانی نمایندگان هستم. من به شما قول می‌دهم که با شجاعت و تدبیر می‌توانم اقدامات عملی انجام دهم.

وزارت صمت را شیشه‌ای می‌کنیم

وی اظهارکرد: شفافیت در وزارت صمت باید افزایش یابد و من این وزارتخانه را به صورت شیشه‌ای اداره خواهم کرد. البته این موضوع سخت است زیرا تخریب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت. ما دولت الکترونیک را شکل میدهیم تا رابطه مردم با وزارتخانه افزایش یابد.

وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۹۲ که وارد دولت شدم از تمامی فعالیت‌های خود در بخش خصوصی استعفا دادم و درحال‌حاضر عضو هیات مدیره و یا سهام دار هیچ شرکتی نیستم. یک ریال از دولت کریمه در زندگی من وارد نشده است.

رزم حسینی با اشاره به برنامه دوم خود گفت: برنامه دوم من توانمندسازی مردم روستاها و اجرای اقتصاد مقاومتی است. البته این مسئله مشروط به این است که مقامات استانها همچون نمایندگان، روسای دادگستری و ائمه جمعه برای اجرای مسئولیت اجتماعی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر در این سال‌ها روستاها را توسعه می‌دادیم الان شاهد ۲۵ میلیون مهاجر حاشیه نشین در کشور نبودیم.

وزیر پیشنهادی صمت تأکید کرد: اگر نمایندگان قصد رأی دادن دارند، به شخص رزم حسینی رأی بدهند. بنده تا امروز وام دار هیچ کسی نبوده ام. در این ۱۵ الی ۲۰ سال فعالیتی که در بخش خصوصی کردم رانتی از اقتصاد نبردم و معتقدم ایرانیان باید براساس فرهنگ اسلامی متمکن و متدین باشند. اگر امروز رأی بیاورم با اقتدار به وزارت صمت می‌روم و اقتدار را به این وزارتخانه باز می‌گردانم و در صورت لزوم ساماندهی وزارت صمت انجام می‌شود. البته نیاز به پشتیبانی نمایندگان دارم.

وی گفت: اطلاعاتی که به نمایندگان مخالف بنده داده اند، نادرست است و اگر لازم باشد در جلسه‌ای این مسائل را عنوان می‌کنم و از نمایندگان موافق می‌خواهم که با رأی حداکثری بنده را به وزارت صمت بفرستند تا در این شرایط سخت در یک سنگر کار کنیم.

 

 

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    وزیر قبلی چه غلطی کرد که تو بتونی

  • مردم ارسالی در

    بنده از ملت وهمه دولتمردان متاسفم اخه نم یدونی این گرانیها از چیه همه میدونن ولی خودشون بانرا میزنن اقایان دولتمردان همین الان دولت اعلام بکنه فردا قیمت دلار بنظ رم این قیمت که من میگم بازهم بالا هست بب ینکلیه اجناس درکشور بیشاز 60 درصد ظرف مد ت 48 ساعت پاین میاد قیمت 15 هزارتومان ول ی ما میگیم امریکا هیچ غلطی نمتونن بکنه د رکل این حرف درست میدونی چرااگر دولت درسل های 95 و96 همه میدونن چطور دولت خزانه را خالی کرد چقدر دلار وطلا نین مردم توزیع کرد اگر ما سیاست مدارن خوبی داشتیم وضعیت ما الان بهتر بود ولا خسته شودم

  • حسنی ارسالی در

    بیچاره وزیر؛ هنوز سرش به سنگ نخورده، هنو ز به سرعت گیر نرسیده، منافع انحصار خودرو دست یه عده ای که تو هیچ، بلکه کل دولت ه م نمی تواند کاری انجام دهد. پس آقای وزیر بیخودی مردم را امیدوار مکن.

  • ناشناس ارسالی در

    تنها راه حل پایان دادن به انحصار و مبارز ه کمبود و گرانی خودرو، آزادسازی وادرات ه مه نوع خودرو با مالیات زیر ده درصد است، اعم نو و دست دوم.
    خودرو سواری بویژ ه از نوع کالای مصرفی است، با توجه فرسود گی ناوگان کشور، نیاز به وادرات میلیونها خودرو است، با توجه مشکل ارزی، میتواند با شرط عدم انتقال ارز، اجازه واردات خودرو به عموم داد و حتی اجازخه حق واردات خودرو بدون مالیات برای افراد فاقد خودروی، همه حق دارند خودرو وارد کنند و نه عده ای خا ص که موجب رانت شود.
    این بازه شرایط کرونا ورکود جهانی یک فرصت استثنایی برای تامین خودرو کشور است از طریق واردات.

  • ناشناس ارسالی در

    ملت فقط نخرید نخرید..

ارسال نظر