|
کدخبر: 125559

ام‌جی ۳۶۰؛ خودرویی خوب با امکانات ضعیف

به دنبال موج استقبال مردم از خرید خودروهای چینی، زمزمه‌هایی از کم کیفیت بودن این خودروها در بازار خودرو پیچید که بسیاری از آنها حقیقت نداشت و به نوعی تخریب بازار این خودروها بود.

خودرو ام‌جی ۳۶۰؛ خودرویی خوب با امکانات ضعیف

در ادامه این داستان‌ها، بسیاری از کمپانی‌های واردات خودروهای چینی، بر روی پیشینه و همکاری خودروسازان چین با کمپانی‌های مطرح دنیا مانور داده و با استناد به آنها برای تبلیغ کیفیت این خودروها فعالیت می‌کردند.

یکی از این خودروها ام‌جی بود که به پشتوانه اصالت انگلیسی‌اش می‌توانست بازار نسبتاً خوبی در ایران پیدا کند. اما با عملکرد ضعیف شرکت مدیا موتورز که نمایندگی واردات این خودرو را داشت، ام‌جی خیلی شناخته نشد. حالا خودروسازی آذربایجان نماینده رسمی‌ ام‌جی در ایران است که سدان ام جی ۳۶۰ را در ایران تولید می‌کند.

تجربه رانندگی با ام‌جی ۳۶۰

اگر ام‌جی ۳۶۰ را در میان خودروهایی هم کلاس و شبیه خودش بررسی کنیم، شاید طراحی ظاهری این خودرو خیلی هم بد به نظر نیاید. خطوط روی بدنه و فرم چراغ‌ها بیشتر حالت یک سدان اسپرت را به نمایش می‌گذارند تا سدانی خانوادگی.

ام‌جی ۳۶۰ توربو کامل‌ترین و بهترین نسخه این خودروست که با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، سدان نسبتاً قدرتمندی محسوب می‌شود. قدرت این پیشرانه ۴ سیلندر، به واسطه یک گیربکس ۶ دنده اتومات، که ساخت شرکت ژاپنی آیسین است، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

نتیجه هماهنگی خوب گیربکس با پیشرانه، عملکرد فنی بسیار خوب این خودروست که با وجود شتاب ۹.۷ ثانیه‌ای و مصرف سوختی معادل ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر، از نظر کشش و شتاب، ام‌جی ۳۶۰ را خودروی نسبتاً خوبی نشان می‌دهد. به همه این‌ها هندلینگ خوب این خودرو را نیز می‌توان اضافه کرد.

عملکرد خوب سیستم کنترل و پایداری و ترمز این خودرو، در جاده‌های پرپیچ و خم، با فرمان‌پذیری خوب، خود را بیشتر نشان می‌دهد. همه این عوامل رانندگی با این خودرو را دلنشین و بی‌دردسر نشان می‌دهد. اما آیا این موارد مثبت دلایل خوبی برای خرید این خودروست؟ در ادامه به تعدادی از معایب ام جی ۳۶۰ نیز اشاره می‌کنیم تا با آگاهی بیشتر برای خرید آن اقدام کنید.

ام‌جی ۳۶۰ و معایبش

با اینکه طراحی ظاهری ‌ام‌جی ۳۶۰، نسبت به تولیدات داخلی، طراحی جذابی به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با محصولات چینی دیگر، نوآوری و ظرافت خاصی در آن نیست. اما با این‌حال نمی‌توان از این نکته غافل شد که طراحی‌ ام‌جی ۳۶۰، از آن مدل‌هایی است که کمتر قدیمی می‌شود.

مشکل بسیاری از خودروهای چینی نداشتن متریال با کیفیت در داخل کابین است که در مورد ام‌جی هم این موضوع بسیار به چشم می‌آید. از طرف دیگر یکی از دلایل گرایش مردم به سمت خودروهای چینی، وجود آپشن‌های زیاد این خودروهاست. اما ام‌جی ۳۶۰ یک خودروی فول آپشن نیست. در این خودرو خبری از کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، ردیاب ماهواره‌ای، تهویه اتومات و صندلی برقی نیست. نکته جالب این است که در خودرویی با این کلاس قیمتی، تهویه به صورت دستی انجام می‌شود! در حالی که این امکانات در بسیاری خودروهای چینی در همین بازه قیمتی و حتی در خودروهای ایرانی مانند دنا پلاس، قابل دسترس هستند.

با مقایسه نمونه‌های ام‌جی ۳۶۰ در لینک https://divar.ir/s/tehran/car/mg/360 و خودروهای هم ردیف آن، متوجه پررنگ بودن این نقاط ضعف در برابر رقبا خواهید شد. از طرفی شرکت وارد کننده هم نتوانسته خدمات پس از فروش کامل و خوبی برای خریداران فراهم کند که این امر یکی از نکات بسیار بد برای خودروهای وارداتی است.

حالا اگر این مشکل را در کنار کمبود لوازم یدکی این خودرو بگذارید، متوجه دردسرهای خریداران خواهید شد. ام جی ۳۶۰ نسبت به این امکانات کم و ضعف خدمات قیمت بالایی هم دارد که خیلی توجیه ندارد. بنابراین اگر برای شما وجود امکانات گوناگون و یک نمایندگی قوی، از جمله نکات مهم است به خرید ام جی ۳۶۰ فکر نکنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها