|
کدخبر: 125345

نفوذ قطعات بی کیفیت به بازار خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: متأسفانه واردات قطعه خودرو متوقف شده و در این شرایط قطعات به صورت قاچاق و بی‌کیفیت راهی بازار می‌شود.

خودرو نفوذ قطعات بی کیفیت به بازار خودرو

علیرضا نیک آئین با اشاره به اینکه بازار قطعات یدکی خودرو مملو از قطعات بی‌کیفیت است اظهارکرد: متأسفانه واردات قطعه متوقف شده در این شرایط قطعات به صورت قاچاق و بی‌کیفیت راهی بازار می‌شود نکته قابل تامل اینجاست قطعه سازان بزرگ نیز به دلیل تعهدات معوق شرکت‌های خودروساز محصولات خود را راهی کارخانجات کرده و توزیع مناسبی در بازار انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع برخی از کارخانجات تولید قطعه که به صورت زیر پله‌ای فعالیت می‌کردند با توجه به توانمندی خود قطعاتی را تولید و راهی بازار می‌کنند که فاقد کیفیت است جالب اینجاست سازمان استاندارد و واحدهای نظارتی نیز توجهی به این موضوع نداشته و به نوعی بازار پر از کالا‌های بی‌کیفیت است.

نیک آئین در ادامه با تاکید بر اینکه میزان مراجعات مردم به تعمیرگاه‌ها بابت برگشتی قطعات نصب شده بسیار زیاد است، گفت: تعمیرکار در مقابل این فشارهای وارده نمی‌داند چه کار کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با طرح این پرسش که چرا دولت مجوز واردات کامیون‌های ۳ سال کارکرده صادر کرده اما فکری به حال تأمین قطعات آنها نکرده است، افزود: این کامیون‌ها با سوخت یورو ۵ باید کار کنند اما وقتی سوختی نیست و قطعه وجود ندارد چگونه می‌توان از این کامیون‌ها در داخل کشور استفاده کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها