|
کدخبر: 123136

وعده ای شیرین تر از عسل برای بازار خودرو

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو می‌گوید: قیمت خودرو در بازار ارزان می‌شود به شرط آن که مسئولان قیمت خودرو در کارخانه را اصلاح کنند.

با افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در بازار روند افزایشی پیدا کرده است. چندی پیش سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران هم اعلام کرد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو آغاز شد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز مساله کاهش قیمت خودرو در بازار را تایید کرد و گفت: قیمت خودرو در بازار ارزان می‌شود به شرط آن که مسئولان قیمت خودرو را در کارخانه اصلاح کنند. متاسفانه خودروسازان هنوز ضرر می‌دهند و به سوددهی نرسیده‌اند.

مشکل دیگری که محمدرضا نجفی‌منش به آن اشاره کرد کمبود قطعات خودرو در بازار است که بر قیمت خودرو اثر می‌گذارد. او گفت: به عنوان مثال پژو ۲۰۷ هم به دلیل نبود قطعه در بازار گران شده است.

محمدرضا نجفی‌منش افزود: قطعات از کشورهای مختلف وارد کشور شده و در گمرک دپو است. چنانچه ارز به قطعات خودروها اختصاص پیدا کند، قطعات راهی خط تولید می‌شود و تعداد خودروهای دپو شده در کف پارکینگ خودروسازان نیز کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به وضعیت تولید قطعه‌سازان اظهار کرد: به دولتمردان هشدار می‌دهیم چنانچه منابع مالی لازم را در اختیار قطعه‌سازان قرار ندهند قطعه‌سازها تعطیل خواهند شد. در حال حاضر طلب قطعه‌سازان از خودروسازان حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکشنبه گذشته با مقایسه‌ای میان وضعیت معوقات خودروسازان در سال‌جاری و سال گذشته عنوان کرده بود که تعهدات معوق شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت در حال حاضر کل تعهدات معوق این دو شرکت ۱۰۸ هزار دستگاه است، این در حالی است که سال گذشته در همین زمان ۴۴۷‌هزار دستگاه خودرو معوق در پارکینگ خودروسازان دپو شده بود. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که وعده خودروسازان مبنی بر رفع تمامی تعهدات تا پایان شهریورماه امسال با توجه به تعهدات ۱۰۸ هزار دستگاهی محقق نخواهد شد.

اما به چه دلیل خودروسازان این امکان را پیدا نکردند تا به برنامه‌ریزی پیشین خود مبنی بر به‌روزرسانی معوقات در پایان نیمه اول سال پایبند بمانند؟

منبع: تجارت نیوز
  • محمدصالح سوری ارسالی در

    ای خدا زبونت رو برا همیشه ببنده با این ا یده
    تو رو خدا برید بمیرید تا مردم راحت زندگی کنن

  • ناشناس ارسالی در

    یه جوری از گره کور بازار و قطعات و گمروک .... صحبت میکنن انگار مدیریت همه اینها زیر نظر غرب انجام میشه اونا باید پاسخگوو ووو باشن😂😂

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی رو که رو نیست میگه بازم گرانتر کنن< br /> آخه کودن قیمت کارخانه بره بالا باز ار میره بالاتر
    چند بار این کارو کر دین بازم همین حرف تکرار میکنین؟

  • mojtaba ارسالی در

    مقامات نمی توانند از پول مفت دل بکنند!!

  • حامد ارسالی در

    به نظر من مسیولین کشور ما از افعال معکوس استفاده میکنند چون هر وقت گفتند ارزان م یشود کالا گران میشود 😏

  • حسين ارسالی در

    من نمیدونم تو اینترنت این همه خبر افزایش قیمت زده میشه هیچ نظری نوشته نمیشه تا یک خبر کاهش قیمت زده میشه داد این دلالان در میاد عمو بسه دیگه قرار نیست فقط شما سود کنید یه کم از خدا بترسید

  • ح ارسالی در

    یا خدا بابا کپچر۲۰۱۷ رومیگفتن ۱۱۰تومن حا لا پراید زپرتی چه غلطی میکنید پدرنامردا کاش پدرتون شب میخوابید

  • روبین ارسالی در

    نمیدونم چرا یه نفر اقتصاددان درست وحسابی بین مسئولین نداریم. شما چندین بار گرون کردین, بازار هم بیشتر گرون شد.حالا بیای ید قیمتها رو بیارید به یکی دو سال قبل, م ثلا پراید ۲۰ تومن و سمند ۳۰ تومن. هیچ اح مقی پیدا نمیشه با این قیمتهای نجومی بازا ر خودرو بخره. پس قیمتهای بازار میاد پایی ن. اگر چنین نشد کل مسئولان جمع بشن تف ک نند تو صورت من.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها