|
کدخبر: 121560

صاحبان خودروهای گذر موقت بخوانند

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، با توجه به مسدود بودن برخی از مرزها در شرایط کرونایی موجود، صاحبان خودروهای ورود موقتی که مهلت اعتبار پروانه‌های آنها به پایان رسیده و امکان خروج ندارند باید طی حداکثر ۱۰ روز به گمرک مراجعه و نسبت به تعیین تکلیف موضوع اقدام کنند.

خودرو صاحبان خودروهای گذر موقت بخوانند

مهرداد جمال ارونقی ابلاغیه اخیر به گمرکات اجرایی کشور در رابطه با شرایط خودروهای ورود موقت را تشریح کرد و گفت: با توجه به تداوم شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خودروهایی که با صدور پروانه ورود موقت یا تحت صحابت کارنه دوپاساژ به کشور وارد شده و مهلت اعتبار پروانه‌های آنها یا کارنه براساس مهلت‌های تعیین شده به اتمام رسیده است باید به گمرکات اجرایی تحویل شوند.

وی افزود: با توجه به مسدود بودن برخی از مرزها در حال حاضر امکان خروج بعضی از این خودروها میسر نیست، ولی زمان تعیین شده قبلی نیز به دلیل تمدیدهای مکرر تمدید نخواهد شد. بر این اساس، از سوی گمرک اخطاریه‌ای با مهلت ۱۰ روزه جهت تحویل این خودروها به گمرکات اجرایی به ذی‌نفعان ارسال خواهد شد.

به گفته ارونقی، در صورت عدم تحویل یا خروج خودرو توسط ذینفع اقدامات قانونی در مورد آنها صورت می‌گیرد.

معاون فنی گمرک ادامه داد: در صورت عدم حضور مالک خودرو در کشور و ارائه درخواست مبنی بر تحویل خودرو یا خروج آن طبق وکالت‌نامه رسمی معتبر ارائه شده، پذیرش آن جهت تحویل خودرو به گمرک یا خروج از کشور با اخذ جریمه در صورت تعلق و با رعایت کامل مقررات بلامانع است.

به گفته او، با توجه به این که فعلا خروج خودروهای ورود موقت از کشور خارج از اختیار صاحب آن است متروکه اعلام نخواهد شد.

گفتنی است؛ مدت مجاز اقامت خودروهایی که به صورت ورود موقت به کشور وارد می‌شوند، معمولا سه ماه است و پس از مدت فوق باید از کشور خارج شوند، تمدید این مهلت‌ منوط به موافقت قبلی گمرک ایران خواهد بود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر