|
کدخبر: 88055

برخورد مرگبار قطار با پلنگ در فیروزکوه + عکس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه گفت: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، در اثر برخورد قطار مسیر سراسری تهران- گرگان با یک قلاده پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد.

گسترش‌نیوز: فیروزنیا، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه گفت: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، در اثر برخورد قطار مسیر سراسری تهران- گرگان با یک قلاده پلنگ ماده دوساله در منطقه تنگه سلو، متأسفانه این حیوان تلف شد.

palang.jpg

وی افزود: درجریان این حادثه عوامل راهداری راه آهن فیروزکوه به محض اطلاع از طریق لکوموتیوران مبنی بر برخورد یک حیوان با قطار، سریعا به همراه محیط‌بانان به سرمحیط بانی فیروزکوه به محل مورد نظر مراجعه کرده و با لاشه این پلنگ در کناره بیرونی ریل قطار و در یکی از تونل‌ها مواجه می‌شوند.فیروزنیا اظهارکرد: تاریکی شب و نبود دید مناسب لوکوموتیوران و همچنین بی‌توجهی حیوان دلیل اصلی این اتفاق است. متأسفانه به دلیل قرارگیری این مسیرقطار در مرز منطقه تحت مدیریت محیط زیست، بعضی اوقات حیات وحش به سمت مسیر قطار حرکت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون در مواردی به محض رؤیت حیوانات در ریل، قطار متوقف شده و در بعضی موارد مثل این مورد هم به علت تاریکی شب و یا سرعت بالا امکان توقف وجود نداشته و با حیات وحش برخورد کرده است.

منبع: دامپزشک نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها