|
کدخبر: 307694

۱۸ سال زندان برای دختر ۱۸ ساله عربستانی!

دادگاه جنایی عربستان سعودی یک دختر ۱۸ ساله را به جرم انتقاد از حاکمان این کشور به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

حوادث ۱۸ سال زندان برای دختر ۱۸ ساله عربستانی!

سازمان حقوق بشری «القسط» که به مسائل زندانیان سیاسی در عربستان سعودی می‌پردازد، امروز (دوشنبه) از حکم ۱۸ سال حبس دادگاه جنایی این کشور برای «منال الغفیری»  (۱۸ ساله) به جرم انتقاد از حکام سعودی خبر داد.

«منال الغفیری» سال گذشته به دلیل نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) و حمایت از زندانیان سیاسی بازداشت شد؛ در حالیکه در کلاس دوم دبیرستان درس می‌خواند.

همچنین علاوه بر ۱۸ سال حبس، دادگاه جنایی عربستان او را به ممنوعیت خروج از این کشور پس از آزادی محکوم کرد.

انتقاد از مقامات حکومتی در شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی همواره با احکام سنگین همراه بوده است؛ به طوریکه ماه گذشته نیز «محمد الغامدی» از فعالان سیاسی عربستان به دلیل انتقاد از محمد بن سلمان در شبکه اجتماعی ایکس، به اعدام محکوم شد.

«محمد بن سلمان» نیز دو روز پیش در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سؤال مجری درباره اعدام الغامدی، از این حکم ابراز تأسف کرد و با ادعای اینکه دستگاه قضایی در عربستان مستقل عمل می‌کند، گفت: «این قوانین زشت باید تغییر کند».

«لجوی شیا» پژوهشگر حوزه عربستان سعئدی در سازمان «دیده‌بان حقوق بشر جهانی» در واکنش به این سخن بن سلمان، او را مورد تمسخر قرار داد و گفت: «موارد نقض آزادی‌ها و احکام سنگین در دوره بن سلمان رخ می‌دهد و مسخره است که او از دادستانی کل بابت این احکام انتقاد می‌کند، در حالیکه مقامات سیاسی سعودی نفوذ بالایی در سیستم قضایی دارند».

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها