|
کدخبر: 295358

آخرین آمار از مصدومان زلزله سراب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته سراب، گفت: تعداد ۱۷ نفر بر اثر ترس، وحشت و فرار در این زلزله مصدوم شده‌ بودند که به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

حوادث آخرین آمار از مصدومان زلزله سراب

محمدباقر هنربر اظهار کرد: در ۱۲ روستای سراب و شش روستای میانه، خسارت ترکیدگی، ریزش و تخریب دیوار داشتیم که عمدتا در بافت‌های فرسوده و قدیمی اتفاق افتاده است.

وی افزود: تعداد سه منزل مسکونی شامل دو منزل در روستای تازه کند سراب و یک منزل در روستای مهمان دوست میانه نیز به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده بودند که خوشبختانه اهالی این منازل در صحت بوده و اکنون در اسکان اضطراری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی و برآورد خسارت از صبح امروز در حال ارزیابی منطقه هستند.

هنربر اظهار کرد: از شب گذشته تاکنون یک پس لرزه در ساعت ۲۲:۵۷ به بزرگی ۲.۲ ریشتر در این منطقه رخ داده است.

وی گفت: وقتی بیش از ۷۰ درصد از کشور و استان ما بر روی گسل و یا حریم گسل واقع شده، وقوع حوادث طبیعی چون زلزله محتمل است. در این راستا از مردم عزیز خواهشمندیم تا با توجه به تفاهم نامه وزارت کشور با وزارت راه و شهرسازی که بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده اعمال می‌کنند، نسبت به بازسازی و ارتقای تاب آوری ساختمان‌های شهری خود اقدام کنند.

وی افزود: هم‌چنین نهاد بنیاد مسکن نیز در روستاها اقدام به بهسازی ساختمان‌های فرسوده می‌کند که بنیاد مسکن استان ما بالاتر از میانگین کشوری توانسته تا کنون بیش از ۵۰ درصد از منازل مسکونی روستایی را مقاوم سازی کند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها