|
کدخبر: 265992

آخرین جزئیات درباره زمین لرزه لامرد

زمین لرزه ۴ ریشتری شهرستان لامرد در جنوب استان فارس خسارتی نداشت.

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری ایران وابسته به دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و ۲ دهم ریشتر ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه امروز یکم تیر بندر مقام هرمزگان شهرستان را لرزاند.

پس از این زمین لرزه، ۲ زمین لرزه به بزرگی ۳ و ۴ دهم ریشتر و ۳ و ۳ دهم ریشتر ساعت ۴ و ۴ دقیقه و ساعت ۴ و ۴۹ دقیقه و همچنین زمین لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۵ و ۵۶ دقیقه صبح امروز لامرد را لرزاند.

این زمین لرزه همچنین شهر وراوی و روستا‌های بخش وراوی را لرزاند.

احمد خضری معاون فرماندار لامرد در ستاد مبارزه با بحران گفت: شب گذشته چندین زمین لرزه در مقیاس‌های مختلف در شهرستان لامرد به وقوع پیوست که موجب نگرانی مردم در مناطق پیرامونی کانون زلزله از جمله لامرد شد، که خوشبختانه تا این لحظه خسارتی اعلام نشده است.

جانشین فرماندار لامرد در ستاد بحران این شهرستان گفت: بیشترین احساس زلزله در محدوده لاور خشت در بخش اشکنان شهرستان لامرد بود که خوشبختانه خسارتی به همراه نداشت .

خضری گفت: با توجه به پایش‌های انجام شده تاکنون خسارت‌های فیزیکی گزارش نشده است و سه تیم پیشتاز و پشتیبانی هلال احمر نیز به مناطق اعزام شدند که این سه تیم به سمت روستا‌های لاورخشت، و روستا‌های شرقی اشکنان و بخش مرکزی لامرد کار گزارش گیری‌ها را انجام دادند.

معاون فرماندار لامرد گفت: در این رویداد خسارت جانی نداشته ایم، و تا این لحظه نیز خوشبختانه خسارات مالی اعلام نشده است وزلزله در دیگر بخش‌های شهرستان لامرد یعنی بخش‌های علامرودشت، چاهورز وخیرگو نیز احساس نشده است.

او تاکید کرد: هلال احمر و فرودگاه شهرستان لامرد در آماده باش کامل هستند.

قادری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد نیز گفت: با اعلام زمین لرزه، سه تیم پیشرو از هلال احمر شهرستان لامرد در حال پایش منطقه است.

او افزود: وظیفه تیم‌های پیشرو، پایش منطقه و بررسی خسارت‌های احتمالی است. به هیچ کدام از تاسیسات فرودگاه بین المللی شهدای لامرد آسیبی وارد نشده است.

سهراب عزیزی مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد هم گفت: در پی زلزله پنج و دو دهم ریشتری در بندر مقام استان هرمزگان که شدت آن در شهرستان لامرد نیز احساس شد خوشبختانه به هیچ کدام از تاسیسات فرودگاهی این شهرستان آسیبی وارد نکرده است.

عزیزی افزود: در صورت نیاز، باند فرودگاه بین المللی شهدای لامرد آماده هر نوع پرواز امدادی به مناطق زلزله زده است.

کانون زمین لرزه ۵ و ۲ ریشتری در بندرمقام استان هرمزگان بوده است که از شب گذشته پنج پس لرزه شهرستان لامرد را لرزاند که بزرگترین آن‌ها چهار ریشتر در مقیاس درونی زمین بود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر