|
کدخبر: 178697

ماجرای رانندگان زورگیر؛ تهدید با لاستیک خودرو!

دو دوست که در پوشش مسافربر، ۱۴ نفر را به دام انداخته و در ماشین با تهدید سلاح سرد از آنها سرقت کرده بودند پای میز محاکمه ایستاده‌اند.

رسیدگی به این پرونده از اواخر سال ۹۷ به دنبال شکایت مرد جوانی آغاز شد. وی مدعی بود دو مرد جوان را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده اما آنها به رویش چاقو کشیده‌ و خودروی وی را سرقت کرده‌اند.

در حالی که تلاش برای ردیابی دو دزد جوان آغاز شده بود شکایت مشابه دیگری به پلیس رسید. این بار پسر جوانس سوار بر پراید در دام ۲ مرد جوان افتاده و خودرواش سرقت شده بود. در حالی که حدود یک سال از نخستین شکایت گذشته و شمار شکایتها به ۱۴ فقره رسیده بود پلیس توانست رد دو مرد جوان را به‌دست بیاورد و آنها را دستگیر کند. شهرام و داریوش به ۱۴ فقره خفتگیری اعتراف کردند و پرونده شان با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای شهرام ۳۰ ساله به اتهام ۱۴ فقره سرقت با سلاح سرد و آزار و اذیت و برای داریوش ۲۵ ساله به اتهام معاونت در این جرایم اشد مجازات خواست.

سپس شاکی‌ها یک به یک به تشریح شکایت شان پرداختند.

یکی از آنها گفت: بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۷ بود که با ماشین پراید مسافرکشی می‌کردم.من دو متهم را دربست سوار ماشین کردم تا به ورامین ببرم.اما آنها در میان راه به رویم چاقو کشیدند. شهرام چاقو را زیر گلویم گذاشت و هرچه را همراه داشتم دزدید. سپس آنها مرا از ماشین به بیرون انداختند و گریختند.

وی ادامه داد: من بابت سرقت‌ها از آنها شاکی هستم اما آنچه اوضاع مرا به هم ریخته است و آسیب روحی است که به من وارد شده.متهمان آن شب سرم را زیر لاستیک ماشین نگه داشتند و تهدید کردند اگر گوشی موبایل و پولهایم را به آنها ندهم با ماشین از روی سرم عبور می‌کنند.هنوز شب‌ها کابوس آن شب را می‌بینم. به همین خاطر اعصابم به هم ریخته و تندخو شده ام.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من بچه هیاتی بودم و همیشه احترام پدر و مادرم را نگه می‌داشتم.اما بعد از آن ماجرا کنترلی بر اعصابم ندارم و با پدر و مادرم تندخویی می‌کنم.من بعد از اینکه دو متهم بازداشت شدند از طرف آنها تهدید به مرگ شدم. حتی در راهروی دادگاه مادر یکی از متهمان به من فحاشی کرد. من نسبت به داریوش رضایت می‌دهم اما برای شهرام که به رویم چاقو کشید و مرا تهدید کرد اشد مجازات می‌خواهم.

دومین شاکی گفت: یازدهم اسفند ماه سال ۹۸ دو متهم را در اتوبان امام علی سوار پژو ۴۰۵ کردم تا به سمت قیامدشت ببرم. اما آنها مسیر را تغییر دادند و از من خواستند به سمت شهرک انقلاب بروم.آنجا در جاده خاکی شهرام چاقو را زیر گردنم گذاشت و موبایل، کارت عابر بانک و پولهای نقدی را که در آمد روزانه ام بود از من گرفت. حتی یکی از آنها اسلحه در دست داشت که مرا تهدید به مرگ کرد. سپس مرا از ماشین بیرون انداختند و خودروی مرا دزدید و من با سختی زیاد توانستم خودم را به خانه برسانم و از آنها شکایت کنم.

این شاکی گفت: متهمان حتی رمز گوشی مرا باز کرده و برای دوستانم پیامک ارسال کرده بودند و به آنها نوشته بودند «ماشینم خراب شده و به پول نیاز دارم »و به این ترتیب حدود ۲ میلیون تومان از دوستانم کلاهبرداری کرده بودم.من برای متهمان اشد مجازات می‌خواهم.

سپس سایر شاکی‌ها درخواست اشد مجازات را مطرح کردند.

سپس شهرام ۳۰ سال رو به روی قضات ایستاد و گفت: من در یک شرکت اپراتور بودم اما پدرم فوت شد و با آنکه من همسر و زندگی مستقل داشتم مجبور شدم مخارج زندگی مادرم را هم بدهم. من به خاطر شرایط بد مالی وسوسه شدم دست به خفتگیری بزنم. اما ۱۴ فقره خفت گیری را قبول ندارم و فقط ۵ فقره را قبول دارم که حالا رضایت سه نفر از شاکی‌ها را گرفته ام. من در پلیس آگاهی تحت فشار به ۱۴ فقره اعتراف کردم.

این متهم درباره حمل اسلحه نیز که یکی از شاکی‌ها مدعی شده بود با اسلحه تهدید شده است گفت: من اسلحه‌ای نداشتم. یک فندک در جیب داشتم که شبیه اسلحه بود و یکی از شاکی‌ها را با آن تهدید کردم.

داریوش نیز که با قرار وثیقه آزاد بود به دفاع پرداخت و گفت: من فقط ۵ فقره خفتگیری را قبول دارم.من تنها در یکی از سرقت‌ها چاقو در دست داشتم که چاقو را به سمت هیچ کدام از شاکیان نگرفتم. باور کنید فریب خوردم حتی در هیچ کدام از سرقت‌ها یک ریال هم به‌دست نیاوردم.حالا رضایت شاکی‌ها را جلب کرده ام و پشیمان هستم.

وی ادامه داد: من قبلاً به موادمخدر اعتیاد داشتم و به خاطر تهیه پول مواد مخدر دست به این کار زدم. اما بعد از این ماجرا در بیمارستان روانی بستری شدم و تحت درمان قرار گرفتم. حالا توبه کرده ام و نماز می‌خوانم و از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر