|
کدخبر: 167526

لندن در ترس و وحشت یک شی مشکوک

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که ایستگاه قطار لندن‌بریج در پی وقوع یک حادثه امنیتی تخلیه شده و شمار زیادی از نیروهای مسلح در محل حاضر شده‌اند.

حوادث لندن در ترس و وحشت یک شی مشکوک

پلیس حمل‌ونقل انگلیس از کشف یک «شی مشکوک» در قطار خبر داد و اعلام کرد که ماموران در حال بررسی محتوای آن هستند.

در همین حال شاهدان عینی می‌گویند که مسافران به سرعت ایستگاه قطار را ترک کرده و در محوطه بیرون تجمع کرده‌اند. همچنین چندین بالگرد پلیس در حال گشت زنی بر فراز محل حادثه هستند.

مقام‌های «لندن بریج» اعلام کردند که قطارها در این ایستگاه دست کم تا دو ساعت آینده توقف نخواهند کرد.

اطلاعات بیشتری درباره محتوای شی مشکوک و احتمال تروریستی بودن این حادثه منتشر نشده است.

دو سال پیش هم فردی با چاقو در منطقه «لندن بریج» به مردم حمله کرد که در نتیجه آن دو تن کشته و چندین نفر زخمی شدند. پلیس لندن با حضور در محل حادثه به سمت ضارب شلیک کرده و او را از پای درآورد.

بر اساس یافته‌های پلیس ضارب پیش‌تر با گروه «المهاجرون» که خطرناک‌ترین گروه افراط‌گرا در انگلیس نامیده می‌شود، در ارتباط بود و قصد داشت بازار بورس لندن را بمب‌گذاری کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که سطح هشدار امنیتی انگلیس در مرحله قابل توجه قرار دارد. این مرحله بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور قویا ممکن است.

سطح هشدار امنیتی انگلیس سال ۲۰۱۴میلادی (مرداد ۱۳۹۳) به مرحله 'شدید' افزایش یافت و تا پارسال در همین مرحله باقی‌ماند. با فروکش کردن احتمال وقوع حملات تروریستی، این سطح سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» تنزل یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر