|
کدخبر: 160194

آخرین آمار مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن ۲۲۷ نفر در حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: ۱۴ درصد از مصدومان، عابر پیاده و ۸۶ درصد، کسانی بودند که در حال استفاده از مواد محترقه بوده‌اند.

حوادث آخرین آمار مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال

مجتبی خالدی با بیان این‌که امسال نسبت به سال گذشته با افزایش تعداد مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه سوری روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: تاکنون ۲۲۷ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، مصدوم شده‌اند و ۶۰ نفر هنوز در مراکز درمانی ما تحت درمان قرار دارند و متأسفانه تاکنون سه نفر فوت کرده‌اند که دو نفر، در شهرستان بانه و یک نفر دختر ۶ ساله در شهر تبریز از موارد فوتی این حوادث بوده‌اند.

وی افزود: ۱۳ درصد از مصدومان دچار قطع عضو، ۲۷ درصد دچار آسیب به چشم، ۳۴ درصد دچار سوختگی و مابقی متحمل آسیب‌های جسمی شده‌اند؛ ۱۴ درصد از مصدومان، عابر پیاده و ۸۶ درصد، کسانی بودند که در حال استفاده از مواد محترقه بوده‌اند.

خالدی با اشاره به روند افزایشی آمار حوادث چهارشنبه سوری از اوایل اسفند، تصریح کرد: هرروز به تعداد مصدومان اضافه می‌شود؛ بیشترین رنج سنی که مصدوم می‌شوند، گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال هستند؛ ۹۲ درصد مصدومان آقا و ۸ درصد خانم هستند.

وی ادامه داد: بیشترین استان‌های درگیر با حوادث چهارشنبه سوری، استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و مرکزی هستند و کمترین موارد مصدومیت در استان‌های هرمزگان و کرمان گزارش شده است.

خالدی ضمن اشاره به خستگی کادر درمان به دلیل مواجهه با بیماری کرونا، تأکید کرد: خواهش ما از مردم این است که والدین نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و اگر مواد محترقه کشف کردند به ایستگاه‌های آتش نشانی تحویل دهند؛ همچنین متولیان مراکز آموزشی و کارفرمایان در روز سه شنبه آخر سال نسبت به تعطیلی مراکز خود، زودتر اقدام کنند و مردم از معابر اصلی شهر برای تردد استفاده کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نیروهای انتظامی در صورت مشاهده فروشندگان و استفاده‌کنندگان مواد محترقه نسبت به برخورد با آنها اقدام خواهند کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر