|
کدخبر: 147499

فیلمنامه سیاه عامل خودکشی کودک کار

رضا باید در آن فیلم نقش امیر سیاه را بازی می‌کرد و در پایان فیلم باید دست به خودکشی میزد.

رضا در سن ۱۸ سالگی خودکشی کرد و با اینکه دلیل اصلی اقدام تلخ رضا هنوز مشخص نیست اما بیشتر افراد فقر و نرسیدن به آرزوهای رضا کودک کار را دلیل خودکشی او عنوان کردند. در ادامه اصل ماجرا را از زبان خانواده رضا و خواهر و برادرش بخوانید.

 برادر رضا کودک کار گفت: رضا فقیر نبود، مشکل اقتصادی نداشت، او ورزشکار شده بود، تئاتر بازی می‌کرد، عاشق شد، ازدواج کرد. رضا را پس از فوت مادرمان نزد روانپزشک بردم و از آن موقع خیالم راحت شد. پس از فوت مادرم رضا گوشه گیر شد و زیاد حرف نمی‌زد و مرتب با عکس‌های مادرم فیلم درست می‌کرد و روی آن آهنگ می‌گذاشت.

نزدیک ۲ سال با یکی از دختران فامیل نامزد شده بود و قرار بود با هم زیر یک سقف بروند. رضا یک بار هم در محرم پارسال یا سال قبل‌تر دست به خودکشی زده بود.

این فیلم عامل خودکشی رضا بود

۱۰ روز قبل از مرگ رضا به او پیشنهاد بازی در یک فیلم کوتاه داده شده بود که زندگی نامه جوانی بود که در مملکت ما از نظر مالی و فرهنگی و رفاهی و اجتماعی کمبود داشت. رضا باید در آن فیلم نقش امیر سیاه را بازی می‌کرد و در پایان فیلم باید دست به خودکشی میزد. ما اصلاً نمی‌گوییم که فیلمنامه اشتباه بود اما رضا ظرفیت و جنبه این نقش تلخ را نداشت. چند روز بعد هم دیدیم که پیکر بی‌جان رضا در بالکن خانه افتاده و همه در حال گریه و زاری بودند.

رضا جوان ۱۸ ساله، تصاویر و ویدئوهایی از او در زمان کودکی‌اش که مهمان ویژه برنامه ماه عسل شده بود و در پاسخ به احسان علیخانی که از او پرسیده بود بزرگ‌ترین آرزویت چیست، گفت آرزو چی هست من اینقدر کار می‌کنم که نمیدونم آرزو چی هست و تا به حال آرزویی نکردم؛ در فضای مجازی منتشر می‌شود و بازتاب فراوانی داشته است.

البته کاربران زیادی معتقدند علت بیشتر خودکشی‌ها مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. آنها عنوان می‌کنند جامعه اکنون ایران به برکت وجود مسئولان نالایق، با مشکلات فراوان، پر شده است رضاهایی که دیگر هیچ آرزویی ندارند.

کاربرانی نیز عنوان می‌کنند به لطف حضور این جوان که اکنون در میان ما نیست و سایر کودکان کار و انسان‌های تلاشگر دیگر، برنامه‌ ماه عسل محبوبیت خاصی در میان مردم پیدا کرد اما ثمره‌ای جز همان فقر و بدبختی برای خودشان نداشت و کسی دستگیرشان نشد و در نهایت مرگ را به زندگی ترجیح دهند که بسیار جای تاسف دارد.

منبع: مستقل آنلاین

ارسال نظر