|
کدخبر: 146165 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

سه کاری که فقر می‌ آورد

بازاریابی شبکه‌ای بدون کالا ضرورتا نوعی تجارت پانزی است. اگر خوش‌شانس باشید و جز آنها باشید که همان ابتدا به شبکه وارد شده‌اید ممکن است به اصل پول خود برسید.

اقتصاد سه کاری که فقر می‌ آورد

بخش زیادی از ثروت‌اندوزی به انجام ندادن کارهایی مربوط می‌شود که جلوی رسیدن شما به درآمد و ثروت بیشتر را می‌گیرد. در ادامه به سه مانع ثروتمند شدن نگاهی می‌اندازیم. با گسترش‌‌‌نیوز همراه باشید.

اگر خود را از یادگیری اقتصاد بی‌نیاز می‌بینید

اگر رانندگی را به خوبی یاد نگرفته باشید نمی‌توانید گواهینامه بگیرید. همسفر شدن با کسی که از قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌اطلاع است بازی کردن با جان خود است. این واقعیت در مورد اقتصاد و امور مالی هم صادق است.

از خودم سوال می‌کنم مگر می‌شود بعضی افراد؛ از کم و کیف مالیات و مالیات گیری چیزی نداند؛ یا ندانند چرا بعضی شرکت‌ها مقادیر مشخصی از حقوق پرسنل خود را کسر می‌کنند؟ باورش سخت است ولی حتی سرمایه گذارانی را می‌شناسم که اهمیت نمی‌‌دهند شرکتی که سهام آن را خریده‌اند دقیقا چطور «ارزش افزوده» ایجاد می‌کند و با پول و سرمایه آنها چه می‌کند؟ این حجم از بی‌سوادی مالی باورکردنی نیست. برای سنجش سواد مالی شاخص‌های استاندارد زیادی طراحی شده است؛ در اسرع خود دانش و اطلاعات اقتصادی خود را محک بزنید.

آموزش مالی باعث می‌شود که بتوانید فرصت‌های اقتصادی پیش‌رو را تشخیص دهید، تصمیم‌های به موقع و هوشمندانه بگیرید، بدانید از چه کسانی کمک و مشاوره بگیرید و اختلافات مالی را به بهترین شکل ممکن، حل یا دست‌کم مدیریت کنید. برای مثال طبق یکی از قوانین مالیاتی کشور من، اگر مشغول تحصیل باشید و همزمان کار کنید دولت ۱۰ درصد از مالیات سالانه را بازمی‌گرداند تا صرف آموزش کنید. با این حال فقط ۳ نفر از ۲۰۰ نفری که همزمان با من تحصیل می‌کردند از این قانون مطلع بودند. یک سال کار در بانک به من یاد داد که یادگیری امور مالی تا چه حد اهمیت دارد. من در آنجا برنامه‌نویسی انجام می‌دادم اما در این مدت از منطق پشت همه فرآیندهای مهم بانکی آگاه شدم. به برکت این تجربه اکنون می‌دانم که انواع و اقسام وام‌ها و کارت‌های اعتباری اگر دلیل محکمی برای استفاده از آنها نداشته باشید عملا مشکلی از شما حل نخواهند کرد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که فلسفه استفاده از کارت اعتباری، خرج کردن بیشتر است!!

به کسب درآمد آسان اعتقاد دارید

کسب و کار های زیادی وجود دارند که به شما وعده استقلال مالی می‌دهند. و هنوز هم بسیارند افرادی که واقعا فکر می‌کنند این قبیل کسب و کارها آنها را ثروتمند می‌کنند. به تعدادی از این کسب و کارها نگاهی می‌اندازیم:

شرط‌بندی: قمار و شرط‌بندی حول یک قانون مشخص می‌گردد: لشکر بازندگان در برابر تعدادی انگشت‌شمار از برندگان. موفق‌های شرط‌بندی و قمار به حدی نادرند که به سوژه رسانه‌ها تبدیل می‌شوند! هیچ راه فراری ندارید: اگر شرط‌بندی و قمار رویه بلند‌مدت شما باشد قطعا به لشکر بازندگان خواهید پیوست.

بازاریابی شبکه‌ای بدون کالا: بازاریابی شبکه‌ای بدون کالا ضرورتا نوعی تجارت پانزی است. اگر خوش‌شانس باشید و جز آنها باشید که همان ابتدا به شبکه وارد شده‌اید ممکن است به پول خود برسید در غیر این صورت اصل سرمایه خود را از دست می‌‌دهید.

بازی با رمزارزها: ممکن است در مورد این یکی با من موافق نباشید. به هر حال معتقدم که خرید و فروش رمزارزها بیشتر راهی برای حفظ ارزش پول است تا کسب درآمد. اگر ندانید دقیقا چه کاری می‌کنید ممکن است به شدت پشیمان شوید. به اعتقاد من اگر می‌خواهید پول بیشتری به‌دست آورید روی کار و وقت و زمان خود سرمایه‌گذاری کنید، روش‌های ارتقای عملکرد شغلی یا کسب و کارتان را یاد بگیرید و روی این قبیل امور تمرکز کنید.

به خوش شانسی اعتقاد دارید

به جد معتقدم که هیچ چیز زندگی تصادفی نیست. هر آنچه برای ما رخ می‌دهد نتیجه تصمیم‌ها و اعمال ماست. هوشمندی راه را آسان می‌کند اما شما را از سختکوشی بی‌نیاز می‌کند. به آنهایی که ثروتمند شدن را نتیجه بخت و اقبال می‌دانند نگاه کنید؛ چند درصد از آنها واقعا آدم‌های سختکوش هستند، مخاطرات را به جان خریده و ایده‌ای که سال‌ها درباره آن حرف زده‌اند را به خوبی اجرا گذاشته‌اند؟

اگر استثناها را نادیده بگیریم، ثروتمند شدن نتیجه هزاران ساعت تفکر، عمل و تصمیم‌گیری راهبردی است. آنها قبل از هر چیز توانایی‌ها و مهارت‌های خود را توسعه داده‌اند؛ محصولات یا کالاهایی را خلق کرده‌اند و مزیت یا مزایایی را برای مردم فراهم می‌آورند. ما دنبال جمع‌بندی سریع و فوری هستیم بنابراین به صورت طبیعی و غریزی؛ لابه لای سخنان ثروتمندان، اثر شانس و بخت و اقبال را جست‌وجو می‌کنیم. هزاران ساعت تلاش و کوشش مستمر دیگران را نمی‌بینیم. نویسنده فلان وبلاگ به احتمال زیاد قبل از آنکه موفق شوند و چند هزار فالور پیدا کند سال‌ها برای تقویت هنر نگارش وقت و انرژی گذاشته است اما این بخش از ماجرا را نمی‌بنیم یا دوست نداریم ببینیم.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    پارتی نداشته باشی پرو نباشی دروغگو نباشی محافظه کار نباشی پاچه خواری بلد نباشی وبد شانس عالم باشی

  • ناشناس ارسالی در

    اشتباه نوشتی عامو.
    حروم لقمه بودن مسئولان
    حروم لقمه بودن مسئولان
    حروم لقمه بودن مسئولان

  • ناشناس ارسالی در

    بزگترین فقر اعتماد به اخوند هست بزرگترین انها اول شخش مملکت که مردم را به بورس دعوت کردواموال مردم راچپاول کردنند

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی دروغگو هستید، اولا شخص اول
      مملکت هیچگاه مردم را به سرمایه گذاری
      در بورس دعوت نکرد. ثانیا مسئولین بورس بارها به مردم گفتند، چون بازار بورس نوسان دارد، برای سرمایه گذاری
      در بورس، ساختمان و
      اموال ضروری خود را نفروشند،از پس اندازها و اموال غیر ضرور خود برای
      سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند.
      ثالثا، بارها گفتند: افرادی که اطلاعات
      بورسی ندارند، از هر گونه سرمایه گذاری
      در بورس خودداری کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    بااین گرونی خونه ومستاجری وخرج زیاد کجامیشه بااین حقوق بازنشستگی زندگی کنیم وثروتمند شیم یه فکری کنید لاقل مخارج رابرآوردکنید بعد حقوق بدید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها