|
کدخبر: 118793

مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد به مردم هشدار داد که مراقب شگرد کلاهبرداری سایبری به بهانه ثبت‌نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک با لینک‌های جعلی باشند.

حوادث مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه سجام مخفف عبارت سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است که برای ارائه بهتر و سریع‌تر خدمات توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دایر شده است، گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت‌نام و دریافت کد بورسی، اطلاعات خصوصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

تجاری افزود: شهروندان آگاه باشند که به غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه یا پیامک‌ها قابل اعتماد نیست و با هدف تخلیه اطلاعات شخصی افراد صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه به نشانی سایت توجه نمی‌کنند و یا با استفاده از لینک‌های تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، گرفتار سودجویان سایبری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مهاباد به شهروندان توصیه کرد که فقط با مراجعه به سایت‌های اعلام شده اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند، زیرا ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات هویتی و برداشت غیرمجاز از حساب را فراهم آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها