|
کدخبر: 94956

اختصاصی گسترش‌نیوز:

قیمت سریع‌ترین خودروهای شاسی‌بلند به پول ایران!

سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر تسلا مدل اکس است که نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

گسترش‌نیوز: با توجه به این که مدتی است خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور طرفداران بیشتری نسبت به سایر سگمنت‌های پیدا کرده‌اند خودروسازان نیز تمرکز بیشتری روی تولید این محصولات می‌گذارند. اگر به دنبال شاسی‌بلند سریع باشید در سال ۲۰۲۰ گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد.

خودروسازان تلاش می‌کنند تا تکنولوژی‌های مختلفی که در خودروهای لوکس و اسپرت خود را در محصولات شاسی‌بلند نیز استفاده کنند. خودروسازانی که تاکنون وارد سگمنت شاسی‌بلند نشده بودند حال به سراغ این محصولات آمده‌اند تا بتوانند بخش بیشتری از بازار را تصاحب کنند. از جمله این خودروسازان می‌توان به لامبورگینی، رولزرویس و استن مارتین اشاره کرد.

قاعدتا صاحب سریع‌ترین شاسی‌بلند شدن جذابیت خاص خود را دارد اما باید بودجه زیادی را نیز برای خرید کنار بگذارید. البته برخی از گزینه‌هایی نیز هستند که به مبلغ کمتری نیاز دارد. در ادامه این گزارش قصد داریم نگاهی به سریع‌ترین خودروهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۰ داشته باشیم و همچنین با تبدیل قیمت آن‌ها به پول ایران به درک بهتری برسیم. قیمت دلار را بر حسب نرخ آزاد یعنی حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه کرده‌ایم.

Tesla Model X Performance

صفر تا صد: ۲.۷ ثانیه

حداکثر توان: ۵۱۸ اسب‌بخار

قیمت: ۱۲۴ هزار و ۹۹۰ دلار

قیمت به پول ایران: یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان

teslax.jpg

بله درست است! یک خودروی تمام الکتریک توانسته جایگاه سریع‌ترین شاسی‌بلند سال ۲۰۲۰ را کسب کند. تسلا مدل x به واسطه بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند برقی می‌تواند تنها در مدت زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو در حقیقت یک شاسی‌بلند سایز متوسط لاکچری محسوب می‌شود که در بخش داخلی نیز امکانات به روز و بسیار جذابی دارد. در حقیقت تسلا مدل x رقیبی سر سخت برای جیپ گرندچروکی است که شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه‌ای دارد.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk

صفر تا صد: ۳.۵ ثانیه

حداکثر توان: ۷۰۷ اسب‌بخار

قیمت: ۸۶ هزار و ۹۰۰ دلار

قیمت به پول ایران: یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان

jeepgrand1.jpg

اگر علاقه‌ای به خودروهای برقی نداشته باشید اما از سوی دیگر طرفدار محصولات آمریکایی باشد جیپ گرندچروکی یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این شاسی‌بلند قلدر به واسطه بهره‌گیری از پیشرانه ۶.۲ لیتری بنزین ۸ سیلندر حداکثر توان ۷۰۷ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. البته باید گفت با وجود این که حداکثر توان گرندچروکی از مدل ایکس بالاتر است اما شتاب پایین‌تری دارد. با تمام این اوصاف شاید برای برخی از افراد تا این حد دقت به سرعت بالا مهم نباشد و نقطه قوت این خودرو قیمت پایین‌تر آن نسبت به تسلاست.

Lamborghini Urus

صفر تا صد: ۳.۶ ثانیه

حداکثر توان: ۶۴۱ اسب‌بخار

قیمت: ۲۰۵ هزار دلار

قیمت به پول ایران: ۳ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان

urus1.jpg

لامبورگینی با ورود به حوزه ساخت شاسی‌بلند سعی کرد بهترین خود را ارائه دهد. اوروس را شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در این لیست دانست هرچند که این قضیه تا حد زیادی به سلیقه افراد بازمی‌گردد. این خودرو از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد و توانایی دستیابی به سرعت ۱۹۰ مایل بر ساعت را دارد. البته این نکته را باید گفت که لامبورگینی یک خودروی شاسی‌بلند در سال ۱۹۸۰ نیز ساخت که نام آن LM002 بود.

Porsche Cayenne Turbo

صفر تا صد: ۳.۷ ثانیه

حداکثر توان: ۵۴۱ اسب‌بخار

قیمت: ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت به پول ایران: یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان

cayyen1.jpg

اگر به دنبال خرید شاسی‌بلندی باشید که در عین سریع بودن فضای نسبتا جاداری نیز داشته باشید پورشه تایکان همان گزینه است. مدل توربو این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر بهره می‌برد و حداکثر توان آن ۵۴۱ اسب بخار است. با وجود این که کاین ۱۰۰ اسب‌بخار کمتر از اوروس دارد اما از لحاظ شتابگیری فقط ۱ ثانیه ضعیف‌تر است. این نکته را نیز باید گفت که مشتریان هنگام خرید کاین امکان شخصی‌سازی بالایی به خصوص در بخش طراحی داخلی خواهند داشت که یک نکته جذاب است.

منبع: cars.usnews

  • بهرام ارسالی در

    وقتی سانتافه تو ایران با تعرفه ودلال باز یا قیمتش شده 2.5 میلیارد
    لامبورگین ی اوروس اگر بیاد تو ایران قیمتش زیر 40 م یلیارد نخواهد بود

  • مصطفی رحیمی از کلته پیاز بجنورد ارسالی در

    ماشین من لامبورگینی اوروس خواهد بود بسی ار شادمان خواهم بود از خرید و استفاده از لامبورگینی اوروس وشما هم خواهید فهمید د ر این جهان ثروت فروانی برای همه انسان ه ا است پس به ما خیزید در طلب ثروت فروان ش اد باشیم همگی با باور درست .

    • ناشناس ارسالی در

      عزیزم آرزو دارم از اوروسs هم بهترشو بخری و بتونی راحت توی ایران رانندگی کنی و لذ ت ببری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها