|
کدخبر: 94513

افزایش کیفیت و تنوع محصولات ایران‌خودرو در سال ۹۹

ایران‌خودرو به دنبال آن است که محصولات متنوع‌تری را در سال ۹۹ روانه بازار کشور کند.

گسترش‌نیوز: گروه صنعتی ایران‌خودرو طبق آنچه که اعلام شده قصد دارد در سال ۹۹ حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو اعم از سوار و وانت را به تولید برساند. این کار قاعدتا با تحقق برنامه‌های خودکفایی و با تکیه بر توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.

سال گذشته این خودروساز با وجود تمام مشکلات و موانع ناشی از تحریم‌ها توانست ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کند. این نکته را نیز باید گفت که در سال ۹۸، در ایران‌خودرو ۵۱ قطعه و ماده اولیه داخلی‌سازی شد و به این ترتیب می‌توان گفت رونق و جهش تولید نیز با همین روند در سال ۹۹ ادامه خواهد داشت. طبق صحبت‌های فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو برای رسیدن به عدد ۶۰۰ هزار خودرو در سال باید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو تولید شود که در این زمینه همکاری و همدلی زنجیره تامین را می‌طلبد.

ایران‌خودرو قرار است در سال ۹۹ محصولات جدیدی را نیز روانه بازار کند تا میزان تنوع در بین محصولات خود را افزایش دهد. آنطور که اعلام شده قرار است ۹ محصول جدید امسال توسط این خودروساز تولید شود که البته ۵ خودرو در حقیقت نسخه‌های تغییر و ارتقا یافته نمونه‌های موجود در بازار هستند. اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تر اشاره کنیم خودروهای رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ پانوراما همان ۵ خودرویی هستند که امسال با یک سری تغییرات و بهبودها وارد بازار می‌شوند.

جزییات تولید خودروهای جدید در سال ۹۹

اما چهار محصول کاملا جدید یعنی پروژه خودروی سدان k۱۳۲، کراس‌اوور k۱۲۵، هاچ‌بک k۱۲۱ و دنای برقی از بهمن ۹۹ تا ۱۴۰۱ در دستور کار تولید این خودروساز قرار دارند. این نکته را باید گفت که سدان k۱۳۲ در حقیقت بر پایه پلتفرم ایران‌خودرو با ۹۲ درصد ساخت داخل از ماه بهمن امسال تولید خواهد شد. این خودرو به گیربکس اتوماتیک و پیشرانه ای‌اف‌۷ توربوشارژ مجهز خواهد بود.

پژو ۲۰۷ نیز جزو محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو به شمار می‌رود و این خودروساز قصد دارد برای جذب بیشتر مشتریان نمونه مجهز به سقف پانوراما یا سقف شیشه‌ای را امسال عرضه کند. نسخه دنده‌ای این خودرو در نیمه اول سال و نسخه اتوماتیک در نیمه دوم ۹۹ به بازار عرضه خواهد شد.

دنا پلاس نیز امسال با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت به بازار عرضه می‌شود. این نکته را باید گفت که گیربکس دناپلاس اتوامیتک قرار است با ۶۰ درصد داخلی‌سازی به تولید برسد. از لحاظ تیراژ نیز میزان آن هزار دستگاه خواهد بود.

افزایش کیفیت محصولات

در سال گذشته برنامه‌های متعدد بهبود و ارتقای کیفیت در تمامی زنجیره تولید در گروه صنعتی ایران خودرو به اجرا گذاشته شده و در شرایط سخت تحریمی علاوه بر حفظ سطح کیفیت محصولات نسبت به ارتقای آن نیز اقدام شده است. گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز موید این امر است. سطح کیفی محصولات بر اساس آدیت شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI&IEI) در سال گذشته حکایت از افزایش رتبه کیفی ۵ محصول شامل محصولات۲۰۷ صندوق‌دار و دناپلاس به ۴ ستاره، سورن، پارس‌های اتوماتیک و دستی در تمامی سایت‌های تولیدی به ۳ ستاره دارد. همچنین از ابتدای سال ۹۸ سبد محصولات تولیدی ایران خودرو بهبود ۱۰درصدی در امتیاز کسب شده کیفیت را تجربه کرده‌اند. در پایان این سال بیش از ۸۸درصد از محصولات، سطح کیفی ۳، ۴ و ۵ ستاره را کسب کرده‌اند. نتایج گزارش شده از سوی شرکت‌های بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته بیانگر ثبات در رضایت مشتریان از کیفیت محصولات و بهبود ۴ درصدی نسبت به متوسط صنعت در شرایط سخت تحریمی است. همچنین ثبات در تعداد ایرادات اعلام شده توسط مشتریان و بهبود ۲۴ درصدی نسبت به متوسط صنعت نیز دستاورد کیفی ایران خودرو در سال گذشته به حساب می‌آید.

گروه صنعتی ایران خودرو برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را برای ارتقا و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو با تکیه بر توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا در سال ۹۹ تدارک دیده است. ارتقای سطح کیفیت محصول سمند و ۴۰۵ به سه ستاره و هایما اس.۵ به چهار ستاره در سال ۹۹ دنبال می‌شود. بهبود ۱۰ درصدی امتیاز کیفیت سایر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، دنا و همچنین بهبود در برخی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی و موتور نیز از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در امسال اجرایی می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها