|
کدخبر: 165491

طرح جامع شهر اراک همگام با توسعه شهری

طرح جامع شهر اراک با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر و در نظر گرفتن اولویت های شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.

حمل و نقل طرح جامع شهر اراک همگام با توسعه شهری

طرح جامع شهر اراک با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر و در نظر گرفتن اولویت های  شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.

 به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی، مرزبان مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبرگفت :با توجه به  نیاز شهر اراک به تهیه طرح های توسعه ای و همچنین مطالبات و نگرانیهای برخی شهروندان در خصوص طرحهای شهری، این اداره کل با تشکیل کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان حوزه شهر سازی و نمایندگان دستگاههای ذیربط با در نظر گرفتن درخواستها و نیازهای بحق شهروندان با بیش ازچندین ماه کار کارشناسی اقدام به تهیه و تدوین طرح جدید جامع شهر ا راک نمود.

وی افزود: این طرح با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر اراک، در نظر گرفتن اولویت های  شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.

خبر راه و شهر سازی

مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی بیان داشت:کلیات این طرح در تیرماه سال ۹۸ با اعمال تغییراتی به تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران رسید که پس ازانجام تغییرات مورد نظر آن شورا وبررسی وتایید این تغییرات نهایتا این طرح در سوم  دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شورای عالی شهرسازی ومعماری به استانداری مرکزی ابلاغ و سپس در اول بهمن ماه نیز توسط استاندار مرکزی به شهرداری کلانشهر اراک  ابلاغ گردیده است.

 مرزبان ادامه داد: عملیاتی شدن و اجرای این طرح از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بر اساس نیازهای شهری و شهروندان به عنوان ذینفعان واقعی آن آغاز شده واطلاعات آن توسط شهرداری شهراراک از طریق سایت عیان شهرداری دراختیار عموم قرارگرفته است.

 در پایان مدیر کل راه وشهر سازی گفت: با اجرای این سند محدوده شهری از ۶۳۸۹ هکتار کنونی به ۷۲۰۳ هکتار افزایش و ظرفیت شهرنشینی اراک هم به بیش از ۶۵۰ هزار نفر توسعه خواهد یافت.

منبع: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی
خبرنگار: فروغ کمال آبادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها